Predstavljen projekt Mladi na mreži udruge Metamedij i najavljen natječaj za fotografiju
Udruga za razvoj audio vizualne umjetnosti Metamedij iz Pule predstavila je projekt namijenjen učenicima srednjih škola i studentima – Mladi na mreži – na konferenciji za medije održanoj u četvrtak, 10. ožujka u prostoru Metamedije u Društvenom centru Rojc. O projektu su govorili njegov voditelj Marino Jurcan i projektna asistentica Ivana-Nataša Turković.
- Projekt Mladi na mreži sufinanciran je iz Europskog socijalnog fonda i idejno je nastajao nakon prvog vala koronavirusa budući da je mladima tada bio otežan pristup kulturi i kulturnoj produkciji zbog raznih mjera koje su bile na snazi. Projekt adresira problem manjka motivacije i navika kod mladih za sudjelovanje u kulturno-umjetničkim programima, online edukacijskim programima te participativnim projektima koji omogućuju preobrazbu iz pasivnih konzumenata u aktivne stvaratelje, kritičare i komentatore. Ciljevi su povećanje socijalne uključenosti kroz suvremenu kulturu i umjetnost, poticanje participacije, osobnog razvoja i kvalitetnog provođenja slobodnog vremena putem korištenja novih medija i tehnologija, te unapređenje kreativnih i socijalnih vještina zahvaljujući zanimljivim i prilagođenim kanalima, platformama i formatima“, kazao je Jurcan.
On je dodao da su u razradi osmislili šest radionica, a sam projekt započeo je snimanjem video lekcija/tutoriala za šest online edukacija čiji su sastavni dijelovi online mentorstva usmjerena ka realizaciji praktičnih radova polaznika. Video lekcije/tutoriale snimila je MedVid produkcija, a redateljica je bila Katarina Radetić. Kao dio Radnog tima za dramaturgiju videa, ona je s Brakom Škarom ujedno sudjelovala u procesu izrade i razrade sinopsisa. Škara – nastavnik, akademski muzičar i profesor klarineta – savjetovao je predavače po pitanju e‑učenja, odnosno prilagodbe sinopsisa u svrhu postizanju željenih učinaka te grupne kohezije. Video lekcije dotiču se sljedećih tema: izrada GIF animacija, stickera i emojija, remikisiranje glazbe u Fruity Loopsu, snimanje i editiranje videa za TikTok (online platforme), digitalni DJ-ing na PC aplikacijama, fotografija za mobilne uređaje, digitalnog marketinga. U sklopu projekta snimljeno je i tri predavanja o Gig ekonomiji, Fake newsu te medijskoj pismenosti i medijskim kompetencijama.
- Radionice su pohađali učenici Tehničke škole Pula, SŠ „Zvane Črnja“ Rovinj, SŠ Buzet, SŠ „Vladimir Gortan“ Buje i Gimnazije Pula, umjesto koje je potom uključen pulski Sveučilišni preddiplomski studij Kultura i turizam. Oni su odabrali po tri dvodnevne radionice između šest ponuđenih, kazao je Jurcan i zahvalio se nastavničkom osoblju u školama koje je pomagalo u provedbi projekta.
Ivana-Nataša Turković je govorila o provom natječaju koji se provodi u sklopu projekta i koji je otvoren svim mladima od 16 do 25 godina.
- Nagradni natječaj se nadovezuje na radionice i u biti pruža mogućnost onima koju su bili uključeni u provedbu tih aktivnosti da radove koje su realizirali predstave javnosti. Važno je napomenuti da je natječaj javan i otvoren svima, dakle ne samo onima koji su pohađali radionice. Prvi natječaj “Odabir najbolje fotografije – Mladi na mreži” otvoren je u ponedjeljak, 7. ožujka, broj fotografija koje mogu prijaviti nije ograničen, a natječaj ostaje otvoren do 13. ožujka. Za prijavu je potrebno poslati fotografije i osobne podatke (ime i prezime, adresa, datum rođenja, broj mobitela i kratki životopis) na e‑mail adresu mladinamrezi2021@gmail.com. Tri najbolje fotografije odabrat će stručni žiri (Đani Celija i Ivana-Nataša Turković) koji ima dva glasa, dok treći ima publika koja će glasati od 14. do 20. ožujka putem službene Facebook i Instagram stranice udruge Metamedij. Na taj način ćemo angažirati mlade koji će se moći međusobno ocjenjivati i rangirati na društvenim mrežama putem alata koje koriste u svakodnevnoj komunikaciji. Na tim stranicama te na službenoj web stranici Metamedije bit će 21. ožujka objavljena imena pobjednika, koji će biti nagrađeni s tri poklon bona u Svijetu Medija d.o.o. Prvo mjesto dobit će bon od 300, drugo 200, a treće 100 kuna. Najbolji radovi pristigli na natječaj bit će naknadno predstavljeni online izložbom. Više informacija moguće je pronaći na www.metamedia.hr, kazala je Turković.
Ona je dodala da će naknadno biti otvorena još četiri natječaja – za GIF animacije, stickere i emojije, koji će također imati popratnu online izložbu, video spot na TikToku, DJ set i društveno odgovoran digitalni marketing.
- Radionicu „Digitalni vokabular – osnove izrade GIF animacija, stickera i emojija“ vode i mentoriraju Maja Kolar i Tina Ivezić (Oaza) te Damir Prizmić (Radiona). Voditelj i mentor „Remiksiranja glazbe u Fruity Loopsu“ je glazbenik, DJ, glazbeni pedagog i producent Denis Goldin. „Snimanje i editiranje videa za TikTok (online platforme)“ TikTokera Darija Marčaca objašnjava kako postati TikToker i kreirati priču. „Digitalni DJ-ing – uvod za rad na PC aplikacijama“ glazbenika i glazbenog pedagoga Ivana Šugara približava osnove DJ-inga te upoznaje polaznike s hardverima i softverima za DJ-eve, uči ih miksati te prepoznavati i raditi na DJ opremi i glazbenim žanrovima. „Osnove fotografije za mobilne uređaje“ profesionalnog fotografa Đanija Celije fokusirana je na to kako napraviti kvalitetnu fotografiju koja ima svoju priču. „Uvod u digitalni marketing“ Miška Macolića Tomičića povezuje dvije teme – digitalni marketing i društveno odgovorno poslovanje. Koristeći primjere iz svog života polaznici uče kako povezati društveno odgovorno poslovanje s Instagramom te koja su pravila uspješne objave, kazala je Turković.
Ona je dodala da su u sklopu projekta snimljene i tri video lekcije, odnosno predavanja o Gig ekonomiji, Fake newsu te medijskoj pismenosti i medijskim kompetencijama, putem kojih se razvija kritički odnos prema medijima i društvenim mrežama. Obavezna predavanja razvijaju različite medijske pismenosti i kompetencije tako što obrađuju pitanja isprepletenosti naših života s onim provedenim na društvenim mrežama. Na tapetu su teme poput kvalitete naše informiranosti (npr. teorije zavjere), mogućnosti postizanja osobnog uspjeha kreiranjem sadržaja na društvenim mrežama (npr. influenceri) te načini prikazivanja ideala tijela na društvenim mrežama i stvaranja iskrivljenih predodžbi. Voditelji su doc. dr. sc. Krešimir Krolo i Izv. prof. dr. sc. Željka Tonković.
- Sam projekt je zamišljen sa ciljem da mladi ljudi postanu aktivni kreatori kulturnih sadržaja, a ne samo pasivni konzumenti. Njihova participacija bila je bitna u samoj razradi projekta, ali i kroz njegovu provedbu. Dakle, u samom početku projekta se dalo mladima da odabiru koje radionice žele poslušati pa smo na temelju njihovih glasova sakupljenih u anketnom upitniku ponudili radionice tim školama. Osmislili smo i komunikacijske alate s kojima su mogli komunicirati tijekom i nakon radionice i prilikom mentoriranja od strane voditelja radionica. Sada je otvorena mogućnost participacije i kroz glasanje o radovima koji će pristići na natječaj, kazao je Jurcan.
Projekt “Mladi na mreži” provodi se od lipnja 2021. do lipnja 2022. godine te će u tom vremenskom periodu 200 mladih biti motivirano za sudjelovanje u kulturno-umjetničkim projektima i educirano za online sadržaje koji ih zanimaju. Osim toga, pružena će im biti sva stručna, tehnička i mentorska podrška za razvoj participativnih umjetničkih projekata.
Vrijednost projekta je 463.988,06 kuna, od čega iznos od 394.389,85 kuna (85%) sufinancira Europska unija iz Europskog socijalnog fonda, dok je iznos od 69.598,21 kuna (15 %) sufinanciran iz Državnog proračuna Republike Hrvatske. Više informacija o EU fondovima moguće je pronaći na internetskim stranicama www.strukturnifondovi.hr ili www.esf.hr.
Tekst i fotografije Boris VINCEK