13. Audioart festival eksperimentalne i improvizirane glazbe – drugi dan
Nadrealna autonomija i dionizijska razigranost
• Tekst i fotografije Boris VINCEK
• Drugi dan 13. Audioart festivala donio je u dvorište Društvenog centra Rojc nastupe Ivara Robana Križića s programom „Kontrabas in Absentia“ te impro big banda CRI ORCHESTRA.
Ivar Roban Križić kontrabasist je koji trenutno živi i radi u Beču, gdje radi na doktoratu o slobodno improviziranoj glazbi na Sveučilištu za glazbu i izvedbenu umjetnost. Njegov program „Kontrabas in Absentia“ opisan je u samom nazivu. Naime, umjesto izvođača, na bini se nalazi samo kontrabas koji služi kao zvučna kasa. Na njega je spojen glazbenik koji solo izvodi u drugom dijelu zgrade – daleko od očiju i ušiju publike. Efekt koji taj koncept postiže je na granici nadrealnog i magičnog pa i sama improvizacija dobiva jedan dublji značaj: pruža priliku publici da doživi instrument kao autonomno svjesno biće koje pokušava komunicirati s njom putem svoje intimne glazbene potrage.
Drugi i duži dio večeri bio je rezerviran za nastup impro big banda CRI ORCHESTRA kojeg ove godine čine: Maja Rivić, Vesna Pisarović, Tena Vincek Novak, Nika Bauman, Kate Lasmane, Grgur Savić, Mak Murtić, Luka Žužić, Dani Bošnjak, Josip Šustić, Pavle Jovanović, Nenad Sinkauz, Luka Čapeta, Richard Scott, Marko Grbac Knapić, Leo Beslać, Neven Radaković, Ivar Roban Križić, Alen Sinkauz, Nenad Kovačić, Marco Quarantotto i Hrvoje Pelicarić.
Njihov je jučerašnji koncert kruna trodnevne rezidenciju u klubu Kotač u suradnji sa Soundpainting platformom Pula i udrugom Rondo Histriae pod vodstvom dirigenta i skladatelja Nevena Radakovića te se oslanja na desetljeće zajedničkog muziciranja glazbenika iz različitih glazbenih područja i improvizatorske prakse.
Nakon zagrijavanja i dolaska svih sekcija orkestra na binu, pred njih dolazi maestro Radaković koji gestama i tijelom komunicira s ansamblom te istovremeno komponira glazbu u realnom vremenu. Tijekom koncerta i drugi glazbenici iz ansambla imali su priliku biti u ulozi dirigenta i kompozitora što je pridonijelo još većoj dinamici tog neponovljivog djela u nastajanju koji je već u svojim prvim segmentima obećavao vedrinu, zanos i dionizijsku razigranost.
Kao što piše u opisu programa, ovaj projekt „svoje ishodište nalazi u eksperimentalnoj, konceptualnoj i game-play kompoziciji, oslanjajući se na autorske multidisciplinarne umjetničke prakse gdje dirigent i skladatelj gestama i znakovima komunicira s ansamblom izvođača.“ Kvaliteta te komunikacije i njen ishod na jučerašnjem su koncertu bili na vrlo visokoj razini, a to je bilo vidljivo i po zadovoljstvu samih izvođača, dirigenata i kompozitora.
Zadovoljna je bila i publika koja je njihov nastup nagradila velikim i zasluženim pljeskom. Raduje stoga vijest da će CRI ORCHESTRA ove godine snimiti glazbu s rezidencije u klubu Kotač (za tu priliku pretvoren u studio) te objaviti svoje prvo izdanje na digitalnim platformama te na vinilu za nezavisnog izdavača Kopaton records.
Audioart završava u petak, 26. kolovoza u 21 sat također u dvorištu DC‑a Rojc gdje će nastupati Plasmic Quartet i Brandlamyr / Kurzmann Duo.