Počeo 13. Audioart festival eksperimentalne i improvizirane glazbe u DC‑u Rojc
Pitch Shitfting Trio i Abacaxi za žestoki početak
• Festival je otvorio Pitch Shitfting Trio kojega čine Grgur Savić (sax, electronics), Richard Scott (modular synth) i Sanja Star (video) • Nakon njih nastupio je Abacaxi (portugalska riječ za ananas) – sastav kojeg čine Julien Desprez (gitara) Jean Francois (bass) i Francesco Pastacaldi (bubnjevi/synth) •
• Tekst i fotografije Boris VINCEK
Unutrašnje dvorište Društvenog centra Rojca je u srijedu, 24. kolovoza bilo pozornica prvog dana 13. Audioart festival eksperimentalne i improvizirane glazbe u organizaciji udruge Kulturban.
Festival je otvorio Pitch Shitfting Trio kojega čine Grgur Savić (sax, electronics), Richard Scott (modular synth) i Sanja Star (video). Kroz svoj nastup, vizuale uživo u interakciji s glazbom, Pitch Shifting Trio istražuje različite tipove suvremene tehnologije u kombinaciji s elektro-akustičnim instrumentima objedinjujući sve to u audiovizualni izričaj. U svojem stvaralaštvu odmiču se od harmonije prema drugim dimenzijama glazbe te naglasak stavljaju na raspoloženje, teksturu, performativnu gestu, timbar, melodijske intervale, ritam i spontanu interakciju između glazbenika.
Publika je tijekom njihovog nastupa mogla poslušati na koji se način isprepliću ponekad vrlo neugodni i teško probavljivi zvukovi – piskutavi ili duboki, gusto nanizani ili ležerno raštrkani – s ciljem stvaranja napete atmosfere. Glavna odlika te kombinacije je nepredvidljivost kako u ritmu (ili njegovog namjernog manjka) tako i u tonovima koji rijetko kada daju predaha. Sve to popraćeno je videom koji reagira na taj zvukovni pejzaž i stvara vizualnu reprezentaciju muziciranja predanih glazbenika.
Nakon njih nastupio je Abacaxi (portugalska riječ za ananas) – sastav kojega je okupio Julien Desprez i koji za sebe navodi da se nalazi između noisea, funkrocka i soundarta. Ovaj trio, Julien Desprez (gitara) Jean Francois (bass) i Francesco Pastacaldi (bubnjevi/synth), stvara novu glazbu prepunu energije, glasnoga sjaja i oštrih rubova, kompletiranu koreografijom svjetla. Abacaxi su u posljednjih nekoliko godina nezaobilazni akt na renomiranim europskim jazz festivalima.
Za razliku od Pitch Shitfting Trija Abacaxi funkcionira kao rock band koji se zasitio ograničenja tog žanra (pa čak i njegove post- varijante) i odlučio se za nešto novo i nepredvidljivo. Gore navedeni oštri rubovi savršeno opisuju glazbu koju Abacaxi izvodi – svaka numera reže i para ustaljene predodžbe o zvukovima koje smo na tim instrumentima navikli čuti, ali bez eskapada u nerazumljivu kakofoniju. Koncept, forma i gradnja zvučnih kulisa vrlo su svježi i iznenađujući, a u nekim trenutcima uspijevaju stvoriti i gotovo plesnu atmosferu. Abacaxi se uspješno poigrava sa šablonama noisea, rocka i funka (pa i free jazza) te proizvodi originalnu i slojevitu glazbu koja je svojstvena samo njima.
Audioart se nastavlja u četvrtak, 25. kolovoza, također u 21 sat kada će nastupati Ivar Roban Križić s programom „Kontrabas in Absentia“ te nastupom o impro big banda CRI ORCHESTRA kojeg ove godine čine: Maja Rivić, Vesna Pisarović, Tena Vincek Novak, Nika Bauman, Kate Lasmane, Grgur Savić, Mak Murtić, Luka Žužić, Dani Bošnjak, Josip Šustić, Pavle Jovanović, Nenad Sinkauz, Luka Čapeta, Richard Scott, Marko Grbac Knapić, Leo Beslać, Neven Radaković, Ivar Roban Križić, Alen Sinkauz, Nenad Kovačić, Marco Quarantotto i Hrvoje Pelicarić.