(Ne)vidljivi – mladi u kulturi: Premijera predstave „Bijeli klaun“ u Istarskom narodnom kazalištu
Priča o različitosti, prihvaćanju, tuzi, radosti i ljubavi
• Topla, maštovita, dinamična i vrlo dirljiva predstava, „Bijeli klaun“ premijeru je doživjela 6. prosinca na daskama Istarskog narodnog kazališta – Gradskog kazališta Pula.
Već tradicionalno, uoči blagdana, INK donosi raskošne dječje predstave za čime ne zaostaje ni ova priča rađena prema istoimenom romanu Damira Miloša. Nimalo lakog zadatka režije uhvatio se Luka Mihovilović koji je u sat vremena trajanja predstave na scenu uspio postaviti bit ove priče. Naime, Bijeli klaun, inače uvršten u školsku lektiru, priča priču o različitosti, prihvaćanju, tuzi, radosti i ljubavi.
Priča je ispripovijedana iz pozicije klauna koji svijet vidi sivim s obzirom da ne razlikuje boje. Koliko mu je teško snaći se u svijetu kojim vladaju boje, posebice onom cirkuskom, pripovijeda sam glavni lik.
„Neobični dječak sin je roditelja klaunova, a opire se nastavljanju obiteljskog zanimanja zbog svog daltonizma i nesnalaženja u ulozi zabavljača koji akrobatskim vještinama i “klaunerijama” nasmijava publiku“, kaže o predstavi dramaturginja Dina Vukelić.
Njegova sudbina prati se kroz zgode i nezgode, ponajprije spoznaje i učenja o bojama koje postaju mnogo više od njihova osnovna značenja; putem boja dječak uči o sebi, o svojoj svrsi, o ljudima i okolini, a ponajviše o različitosti i prihvaćanju emocija – osobito tuge.
Ova predstava donosi vrlo dojmljiv svijet cirkusa, pokret je tu izuzetno bitan, mladi glumci kreću se po sceni poput klaunova, gegaju se, prevrću, padaju, hodaju po štulama pa čak i penju po svili.
Tu je još jednom koreografkinja Andrea Gotovina pokazala svoje umijeće u radu s mladima. Oni su pak pokazali spremnost na rad i učenje te izniman talent u plesnim i glumačkim izvedbama. Naime, u predstavi izuzev Aleksandra Bančića igraju polaznici Dramskog i plesnog studija INK.
Igraju Nicolas Grizilia, Noa Ilić, Claudia Šuster, Paulina Galant, Noel Smailbašić, Noa Pavlinović, Lina Šuran, Tihomil Pletikos, Anna Štifanić, Lena Devedžič, Lucas Angelini, Marta Rosanda, Zora Cvijanović, Noah Cvijanović i Mark Marić.
Uvjerljivom su glumom prikazali priču o odrastanju, vjeru u sebe i snazi da se prate vlastite želje i snovi, a ne oni koje su nam nametnute te koliko je bitno iskazati svoje osjećaje, pa makar oni bili i negativni. Posebno je upečatljiva impozantna scena sa zmajem kojeg glavni lik susreće u snovima, a animiraju ga čak tri glumca.
Glazba koju potpisuje Mihovilović, ima važnu ulogu u predstavi kao i sivo bijeli kostimi koji su unatoč nedostatku boja pravi cirkuski i pomažu nam da vidimo svijet kakvog ga vidi Bijeli klaun. Redatelj se poigrao i projekcijama za koje je zaslužna Noemi Ribić, koje daju dubinu raskošnoj, ali vrlo jednostavnoj scenografiji. Naime, veliki šator predstavlja cirkus u kojem klaun živi i u kojem se održavaju predstave, a na sceni se izmjenjuju jednostavni, ali efektni rekviziti.
„Bijeli klaun“ je predstava koja će mladu publiku zasigurno potaknuti na razmišljanje, a neki od njih vjerojatno će posegnuti i za istoimenim književnim djelom.
Predstava se na daskama INK može pogledati do 12. prosinca.
Ovaj tekst sufinanciran je sredstvima Fonda za poticanje raznovrsnosti i pluralizma elektroničkih medija.
Tekst Paola ALBERTINI
Fotografije iz arhiva INK‑a





