Najčitanije knjige u 2022. godini portala Besplatne elektroničke knjige
Na godišnjoj ljestvici najčitanijih proznih naslova projekta Besplatne elektroničke knjige prva četiri mjesta zauzimaju domaće autorice (Maša Kolanović, Aleksandra Kardum, Ivana Bodrožić i Marina Vujčić), a najčitaniji je pjesnički naslov izbor iz poezije Ane Ahmatove, priopćilo je Društvo za promicanje književnosti na novim medijima.
DPKM je u okviru internetskog projekta Besplatne elektroničke knjige tijekom 2022. godine objavilo 24 nova naslova, tako da je trenutno na mrežnim stranicama projekta (elektronickeknjige.com) od objavljenih 322 dostupno 287 naslova. Prošlogodišnji naslovi objavljeni su uz financijsku potporu Grada Zagreba i Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske. U istom razdoblju, prema podacima servisa Google Analytics, mrežne stranice projekta zabilježile su 233.111 korisnika koji su online čitali 117.272 e‑knjige te na svoje uređaje preuzeli još njih 73.105, što znači da su korisnici projekta tijekom 2022. ukupno čitali i/ili preuzeli 190.367 e‑knjiga.
Najčitaniji je prozni naslov u 2022. roman „Sloboština Barbie“ Maše Kolanović (4.389 čitatelja), a zanimljivo je da iza njega slijede još tri prozna naslova koje potpisuju domaće autorice: roman „Ono što sam prešutjela“ Aleksandre Kardum (3.802), zbirka priča „100% pamuk“ Ivane Bodrožić (3.651) te roman „Tuđi život“ Marine Vujčić (2.685). Prošlogodišnju dominaciju na ljestvicama najčitanijih e‑knjiga zaokružuje izbor iz poezije Ane Ahmatove među pjesničkim naslovima (2.523). Najčitaniji publicistički naslov je „Četvrti svjetski rat/Drugačiji svijet je moguć!“ Dražena Šimleše (4.296), dok je najčitaniji esejistički naslov „Razumijevanje filma“ Hrvoja Turkovića (3.742), a najčitaniji teorijski naslov je „Filmske vrste i rodovi“ Nikice Gilića (4.888). Čak 36 naslova zabilježilo je više od tisuću čitatelja tijekom 2022. godine, od već spomenutog Gilićevog filmološkog naslova s gotovo pet tisuća čitatelja, do nagrađenih kratkih priča Ivane Bodrožić s 1.001 čitateljem.
Kao i prethodne 21 godine, projekt BEK nastavlja s objavljivanjem probranih naslova suvremene hrvatske književne produkcije, omogućavajući legalan i besplatan pristup djelima zaštićenim autorskim pravima. U travnju je objavljen „ženski pjesnički blok“ sa sedam novih naslova: „Sunce na šalteru“ Julijane Adamović, „Balada o neizrecivom“ Gordane Benić, „Ugovor s prašinom“ Lane Derkač, „Lunule“ Andrijane Kos Lajtman, „Ornamenti pada“ Tomice Šćavine, „Bezbroj i druge jednine“ Nade Topić i „Mehanika peluda“ Martine Vidaić. U lipnju je objavljen „muški pjesnički blok“, također sa sedam novih naslova: „Pobuna obješenih“ Tomice Bajsića, „100 komada“ Vlade Bulića, „Je li to sve“ Drage Glamuzine, „Nominativ“ Hrvoja Jurića, „Znak u sjeni“ Dražena Katunarića, „Café Apollinaire“ Damira Šodana i „Mrtvom je jasno“ Ivana Zrinušića. U srpnju je objavljen novi prijevod klasika Edwarda Morgana Forstera – „Soba s pogledom“ – koji potpisuje Kristina Vlašić. Krajem kolovoza objavljen je „ženski prozni blok“ s četiri naslova: zbirke „Zlatna riba i istočni Ariel“ Sanje Lovrenčić, „More i zaustavljene priče“ Neve Lukić, „Tamno ogledalo“ Ivane Rogar te roman „Je suis Jednoruki“ Maje Ručević. Sredinom listopada objavljen je „muški prozni blok“ s četiri nova naslova: romane „Donjodravska obala“ Drage Hedla, „To malo pijeska na dlanu“ Marinka Koščeca i „Oči“ Ede Popovića te uknjiženi blog „Pušiona“ Denisa Lalića koji potpisuje Vlado Bulić. Za kraj godine objavili smo filmološki klasik najznačajnijeg hrvatskog filmskog teoretičara, ali ujedno i toliko više od samo teoretičara – „Pojam i struktura filmskog vremena“ Ante Peterlića.