Galerija HUiU: Izložba plakata filmskih klasika u očima splitskih autora
Ključna nit vodilja je slobodan dizajn
•Tekst i fotografije Paola ALBERTINI
•Projekt „NoMAD MOVIE ART 2022. – Filmski klasici očima splitskih autora“ donio je 2. veljače izložbu filmskih plakata u galeriju HUiU. Split Nomad Gallery u suradnji s Festivalom mediteranskog filma Split okupio je 14 lokalnih dizajnera i ilustratora koji su interpretirali filmske klasike iz programa „Klasika al fresco“ Kina Mediteran u formi digitalnog printa.
Ciklus se sastoji od 14 kultnih filmova, a angažirani vizualni umjetnici interpretiraju odabrane filmske klasike. Pritom koriste razne medije – od grafičkog dizajna do ilustracije do fotografije i tipografije što je savršena formula za raznolik i originalan sadržaj.
„Posteri su autorske interpretacije filmskih klasika koji nužno ne sadržavaju neophodne informacije uvriježenih filmskih plakata. Ključna nit vodilja je slobodan dizajn koji aludira na film koji se interpretira“, pojasnila je Mirela Jusupović, osnivačica Nomad galerije, uoči otvorenja izložbe.
Dodala je kako suradnjom s autorima spajaju dvije grane umjetnosti – filmsku i likovnu te stvaraju prostor razmjene unutar kojeg se publika, privučena tematikom kultnog filma, uključuje u interdisciplinarni umjetnički pristup.
„Uz promotivan karakter izložbe, cilj je potaknuti umjetničku suradnju, produkciju i edukaciju publike“, istaknula je.
Svatko od angažiranih autora dobio je jedan film pa su se tako mogli vidjeti interpretacije filma „Amarcord“, „Taxi Driver“, „The Warriors“, „All that Jazz“, „Fight Club“, „C era una volta il west“, „Smoke“, „The Terminator“, „Wings of Desire“, „Last Tango in Paris“, Monty Python’s The Meaning of Life“, „Blade Runner“, „Dogtooth“ i „Conan the Barbarian“.
Autori su Luka Duplančić, Petra Ana Čubelić, Srđan Ivanković, Nikola Križanac, Ana Miletić, Ivan Perkov, Saša Pocrnić, Marija Polović, Petar Reić, Ivan Svaguša, Aida Tosuni Petričević, Nikša Vukša i Mate Žaja.
„Plakati govore za sebe, tematika pokriva širok spektar publike stoga nam je uvijek zanimljivo čuti reakcije i odabir najdražeg plakata“, istaknula je Jusupović.
Najavila je i drugu suradnju s istom tematikom u sklopu koje će se proširiti na cijelu Hrvatsku.
Kristina Nefat iz HUiU rekla je kako im je projekt bio jako zanimljiv te istaknula intenciju da prošire suradnju i međugalerijsku razmjenu programa.
Plakati su u prodaji u dvije dimenzije te se mogu kupiti i u HUiU, rekla je Ana Bratić, organizatorica i kustosica. Izložba u HUiU može se razgledati do 24. veljače.
Leave a Reply