CRI orchestra u Dnevnom boravku DC‑a Rojc: rezidencija, radionice, koncert

B. V.

11.04.2023.

Udruga Kulturban i Soundpainting plat­for­ma Pula u surad­nji sa udru­gom Rondo Histriae, Savezom udru­ga Rojca i umjet­nič­kom orga­ni­za­ci­jom P137, od 13. do 15. trav­nja u Dnevnom borav­ku DC‑a Rojc orga­ni­zi­ra­ju umjet­nič­ku rezi­den­ci­ju CRIO – CRoatian Improvisers Orchestra, u sklo­pu koje će biti odr­ža­ni doga­đa­ji: SoundPainting radi­oni­ce namje­nje­ne skla­da­te­lji­ma-soun­d­pa­in­te­ri­ma i soun­d­pa­in­ting izvo­đa­či­ma-impro­vi­za­to­ri­ma, te kon­cert orkes­tra CRIO – CRoatian Improvisers Orchestra koji će pra­izves­ti soun­d­pa­in­ting kom­po­zi­ci­ju “In my Next Life I Want to Be a Feedback”, za 6 ex tem­po­re skla­da­te­lja i orkes­tar improvizatora.

O radi­oni­ca­ma

SOUNDPAINTING RADIONICE

namje­nje­ne glaz­be­ni­ci­ma: skla­da­te­lji­ma-soun­d­pa­in­te­ri­ma i izvođačima-improvizatorima

Voditelj: Neven Radaković

Mjesto: Dnevni bora­vak DC Rojc Pula

Vrijeme: 13.4. 18 – 21 sati (za skladatelje-soundpaintere)/14.4. 18 – 21 sat (za soun­d­pa­in­ting izvođače-improvizatore)

Poziva se zain­te­re­si­ra­na jav­nost da 13. i 14 .4. 2023. pri­sus­tvu­je radionicama.

Već je dovo­ljan broj aktiv­nih polaz­ni­ka – ex tem­po­re skla­da­te­lja i impro­vi­za­to­ra, tako da pre­os­ta­je moguć­nost pasiv­nog sudje­lo­va­nja, što je, kako tako – ipak – dobra pri­li­ka za upoz­na­va­nje svi­je­ta Soundpaintinga i osta­lih prak­si skla­da­nja u real­nom vre­me­nu, ali i moguć­nost pra­će­nja umjet­nič­kog pro­ce­sa jedins­tve­nog ansam­bla na ovim širim pros­to­ri­ma – CRIO – CRoatian Improvisers Orchestra, uoći kon­cer­ta koji će odr­ža­ti u Dnevnom borav­ku DC Rojc Pula 15.4., te, odmah nakon toga, pre­mjer­nog kon­cer­ta na Muzičkom Biennalu Zagreb 2023, koji će se odr­ža­ti u uto­rak, 18.4.2023. u dvo­ra­ni Gorgona u Muzeju suvre­me­ne umjet­nos­ti u Zagrebu.

“Soundpainting zah­tje­va od izvo­đa­ča odmak od poz­na­tog i pre­dvi­di­vog, te posve­tu sva­kom poje­di­nač­nom kre­ativ­nom činu bez zna­nja o tome kuda vodi“ – Walter Thomson

Što je to Soundpainting?

Soundpainting je uni­ver­zal­ni mul­ti­dis­ci­pli­nar­ni zna­kov­ni jezik za skla­da­nje u real­nom vre­me­nu, nami­je­njen glaz­be­ni­ci­ma, ple­sa­či­ma, glum­ci­ma i vizu­al­nim umjet­ni­ci­ma. Koncipirao ga je Walter Thomson 1974. godi­ne i razvi­ja se do danas. Trenutno obu­hva­ća više od 1200 zna­ko­va, koje skla­da­telj – soun­d­pa­in­ter poka­zu­je kako bi pro­izveo spe­ci­fič­nu reak­ci­ju izvođača.

Soundpainter sto­ji ispred gru­pe izvo­đa­ča te ruka­ma i tije­lom poka­zu­je niz zna­ko­va koji ozna­ča­va­ju spe­ci­fi­čan ili ale­ato­ri­čan mate­ri­jal koji ansambl (gru­pa izvo­đa­ča-impro­vi­za­to­ra) tre­ba pro­izves­ti. Reakcije izvo­đa­ča (ansam­bla) soun­d­pa­in­ter dalje usmje­ra­va i tako uobli­ča­va kompoziciju.

Soundpainter – skladatelj/dirigent – skla­da u real­nom vre­me­nu i obli­ku­je kom­po­zi­ci­ju po vlas­ti­toj želji. Ponekad može pre­dvi­dje­ti reak­ci­ju poje­di­nog izvo­đa­ča, čes­to puta ne. Specifičnost i slu­čaj­nost dva su osnov­na ele­men­ta koji­ma se služi.

Znakovi soun­d­pa­in­ting jezi­ka koris­te se kroz sin­tak­s­ne upu­te TKO, ŠTO, KAKO i KADA. Postoji puno vrsta zna­ko­va, i dok neki ozna­ča­va­ju spe­ci­fi­čan izved­be­ni mate­ri­jal ili stil, dru­gi ozna­ča­va­ju brzi­nu razvi­ja­nja ide­je, način izved­be, ulo­gu u ansam­blu, ale­ato­rič­ki kon­cept, dis­ci­pli­nu, pozi­ci­ju na pozor­ni­ci, kre­ta­nje, pona­ša­nje, karak­ter itd.

Soundpainting zah­tje­va od izvo­đa­ča odmak od poz­na­tog i pre­dvi­di­vog, te posve­tu sva­kom poje­di­nač­nom kre­ativ­nom činu bez zna­nja o tome kuda vodi. Jednako je nepre­dvi­div za izvo­đa­ča-impro­vi­za­to­ra kao i za skla­da­te­lja-soun­d­pa­in­te­ra, koji uvi­jek skla­da samo s onim što se dogo­di u tre­nut­ku. Rezultat su dina­mič­ni dija­lo­zi izme­đu skla­da­te­lja i ansam­bla, odnos­no – spon­ta­ne real-time kompozicije.

Zašto Soundpainting?

Soundpainting omo­gu­ća­va stva­ra­nje kom­po­zi­ci­je bez poku­sa, pret­hod­nog dogo­vo­ra i pri­pre­me mate­ri­ja­la. Poznavanje uni­ver­zal­nog zna­kov­nog jezi­ka ras­pros­tra­nje­nog na svim kon­ti­nen­ti­ma svi­je­ta omo­gu­ća­va umjet­ni­ci­ma nepo­sred­nu izvo­đač­ku komu­ni­ka­ci­ju i spo­ra­zu­mje­va­nje bez obzi­ra na govor­no podru­čje. Kako u Republici Hrvatskoj u aka­dem­skom i dodat­nom obra­zo­va­nju za glaz­be­ni­ke i soun­dart umjet­ni­ke ne pos­to­ji moguć­nost edu­ka­ci­je na polju impro­vi­zi­ra­ne glaz­be i skla­da­nja u real­nom vre­me­nu, Soundpainting je od kom­ple­men­tar­ne važ­nos­ti u obli­ko­va­nju rele­vant­nih umjet­nič­kih vje­šti­na, zna­nja i iskus­ta­va poje­din­ca, naro­či­to u umjet­ni­ka pro­fi­li­ra­nih ka repro­duk­ci­ji i para­dig­mi zatvo­re­nih umjet­nič­kih formi.

O vodi­te­lju

NEVEN RADAKOVIĆ (1978.), aka­dem­ski diri­gent, skla­da­telj, teore­ti­čar glaz­be, glaz­be­nik, impro­vi­za­tor, per­for­mer – umjet­nič­ki vodi­telj i pro­du­cent Soundpainting plat­for­me Pula.

Nakon 15 godi­na izvo­đe­nja i rada na kla­sič­nom reper­to­aru glaz­be 18., 19. i 20. sto­lje­ća kao sim­fo­nij­ski, oper­ni i zbor­ski diri­gent sa raz­nim ansam­bli­ma, orkes­tri­ma i zbo­ro­vi­ma (Zagrebačka fil­har­mo­ni­ja, Simfonijskim Puhački orkes­tar HV‑a, Sofijski fes­ti­val­ski orkes­tar, Cantus ansambl, Ganz fes­ti­val­ski ansambl, Mješoviti zbor HRT‑a, Akademski zbor i orkes­tar Muzičke aka­de­mi­je Zagreb, Operni zbor HNK Split, Akademski zbor i orkes­tar Muzičke aka­de­mi­je u Puli, Grand win­ds Zagreb, Ženski vokal­ni ansambl Kuraja itd.) 2011. posve­ću­je se autor­skom radu na polju ekpe­ri­men­tal­ne, impro­vi­zi­ra­ne i Nove glaz­be, sa foku­som na eks­pe­ri­men­tal­noj, kon­cep­tu­al­noj, per­for­ma­tiv­noj, game-play i inter­me­di­jal­noj kompoziciji.

2015. zapo­či­nje svo­je puto­va­nje Soundpaintingom (mul­ti­dis­ci­pli­nar­nim zna­kov­nim jezi­kom za skla­da­nje u real­nom vre­me­nu), te u surad­nji sa udru­gom Rondo Histriae pokre­će Soundpainting plat­for­mu Pula (pros­tor za istra­ži­va­nje, pro­duk­ci­ju i edu­ka­ci­ju na polju ino­va­tiv­nih umjet­nič­kih prak­si), u sklo­pu koje vodi i orga­ni­zi­ra radi­oni­ce, istra­ži­va­nja i umjet­nič­ke rezi­den­ci­je, te osmiš­lja­va i pro­du­ci­ra autor­ske mul­ti­dis­ci­pli­nar­ne, inter­me­di­jal­ne, kon­cert­ne i radi­ofon­ske umjet­nič­ke produkcije:

“Orkestracija pros­to­ra” , “Treniranje pri­sut­nos­ti” , “DADa/NENe: kako nešto pre­tvo­ri­ti u ništa bez da izgu­bi ono nešto”, “USTA_NA_K: što bi bilo miš­lje­nje da se nepres­ta­no ne suoča­va sa kaosom”, “Nikad i Uvijek”, “Dum spi­ro”, “Grafospekcije”, “Metamidi”, “PROCESS_ISpainT(H)ING?!”, “IMPROViziJE” , “Ciklus kon­ce­ra­ta Nove, eks­pe­ri­men­tal­ne i impro­vi­zi­ra­ne glaz­be”, “Ciklus inter­me­di­jal­nih, mul­ti­dis­ci­pli­nar­nih i radi­ofon­skih per­for­man­sa”, te od 2020. – izla­gač­ko-izda­vač­ko-izlož­be­ni pro­jekt – “IZlog”.

Osnivač je i umjet­nič­ki vodi­telj ISpainT(H)ING ensem­ble, APU – Postmodern Art Ensemble, CRIO – CRoatian Improvisers Orchestra.CRIO – CRoatian Improvisers Orchestra

O kon­cer­tu

CRIO: “In my Next Life I Want to Be a Feedback”, Soundpainting kom­po­zi­ci­ja za 6 ex tem­po­re skla­da­te­lja i orkes­tar impro­vi­za­to­ra (pra­izved­ba)

vri­je­me: 15÷4÷2023÷21 h

mjes­to: Dnevni bora­vak DC Rojc Pula

bes­pla­tan ulaz!

CRIO – CRoatian Improvisers Orchestra, kako mu i samo ime kaže, impro­vi­za­cij­ski je orkes­tar, a okup­lja dva­de­se­tak hrvat­skih glaz­be­ni­ka koji dje­lu­ju na podru­čju eks­pe­ri­men­tal­ne, impro­vi­zi­ra­ne i Nove glaz­be. Poticaj za nje­go­vo osni­va­nje bio je nas­tup sas­ta­va STiCRi (STyrian Improvisers CRoatian Improvisers), među­na­rod­no­ga impro­vi­za­cij­skog orkes­tra koji okup­lja šta­jer­ske i hrvat­ske glaz­be­ni­ke, 2018. godi­ne u Puli i Zagrebu. Zajedničkom surad­njom Audioart fes­ti­va­la i Soundpainting plat­for­me Pula, udru­ge Kulturban i Rondo Histriae te Saveza udru­ga Rojca odlu­če­no je da sje­di­šte ansam­bla bude u Puli gdje i odr­ža­va­ju jedan kon­cert godiš­nje u sklo­pu Audioart fes­ti­va­la. Na taj način pozi­va­ju­ći na sudje­lo­va­nje raz­li­či­te akte­re iz Pule, ali i ostat­ka Hrvatske – pro­fe­si­onal­ce i ama­te­re; izved­be­ne, inter­me­di­jal­ne i mul­ti­dis­ci­pli­nar­ne umjet­ni­ke i umjet­ni­ke zvu­ka, skla­da­te­lje, diri­gen­te, per­for­me­re i glum­ce itd. – poku­ša­va se decen­tra­li­zi­ra­ti eks­pe­ri­men­tal­na umjet­nič­ka sce­na u Republici Hrvatskoj, odnos­no nas­to­je se umre­ži­ti raz­li­či­ti umjet­ni­ci iz raz­li­či­tih kra­je­va Hrvatske. Tako se ujed­no pri­pre­ma teren za među­na­rod­ne surad­nje, razvoj publi­ke i nadi­la­že­nje tra­di­ci­onal­nih bari­je­ra izme­đu aka­dem­skog i alter­na­tiv­nog, odnos­no pro­fe­si­onal­nog i ama­ter­skog umjet­nič­kog djelovanja.

CRIO – CRoatian Improvisers Orchestra svo­je isho­di­šte pro­na­la­zi u eks­pe­ri­men­tal­noj, kon­cep­tu­al­noj i game­play kom­po­zi­ci­ji osla­nja­ju­ći se na autor­ske mul­ti­dis­ci­pli­nar­ne umjet­nič­ke prak­se u koji­ma dirigent/skladatelj ges­ta­ma i zna­ko­vi­ma komu­ni­ci­ra s ansam­blom izvo­đa­ča: „Conduction“ Lawrencea „Butcha“ Morrisa i „Soundpainting“ Waltera Thompsona. Taj je zna­kov­ni jezik nami­je­njen glaz­be­ni­ci­ma, ple­sa­či­ma, glum­ci­ma i vizu­al­nim umjet­ni­ci­ma, a odvi­ja se kao skla­da­nje u real­nom vre­me­nu. Soundpainting kom­po­zi­ci­jom koja nali­ku­je na glaz­be­ni teatar pro­pi­tu­je se odnos kom­po­zi­ci­je i impro­vi­za­ci­je, a na kon­cer­tu u Dnevnom borav­ku Rojca tu će kom­po­zi­ci­ju pre­dvo­di­ti čak pete­ro skla­da­te­lja (soun­d­pa­in­te­ra) uz pone­što pro­ši­ren voka­bu­lar u odno­su na rani­je izved­be orkestra.

Maja Rivić, glas

Tena Novak Vincek, violina

Grgur Savić, alt saksofon

Mak Murtić, tenor saksofon

Igor Pavlica, truba

Luka Žužić, trombon

Nika Bauman, flauta

Dani Bošnjak, flauta

Marko Grbac Knapić, midi kla­vi­ja­tu­ra, elektronika

Nenad Sinkauz, midi gita­ra, live elektronika

Neven Radaković, fen­der rho­des, elektronika

Leo Beslać, sintesajzer

Luka Čapeta, magic box, elek­trič­na gita­ra, efekti

Josip Šustić, elek­trič­na gita­ra, efekti

Pavle Jovanović, elek­trič­na gita­ra, efekti

Alen Sinkauz, elek­trič­na bas gita­ra, elektronika

Kaja Farszky, udaraljke

Nenad Kovačić, udaraljke

Marco Quarantotto, bubnjevi

Hrvoje Pelicarić/Mateo Patekar, ton majstori

teh­nič­ka pot­po­ra: AudioLAB

orga­ni­za­ci­ja: udru­ga KULTURBAN i Soundpainting plat­for­ma Pula u surad­nji sa udru­gom RONDO HISTRIAE, Savezom udru­ga Rojca i umjet­nič­kom orga­ni­za­ci­jom P137, uz finan­cij­sku podr­šku gra­da Pule, Istarske župa­ni­je i Ministarstva kulture