Radionice plesa, pokreta i glume
Kazališno ljeto u Istarskom narodnom kazalištu
B. V.
U periodu od 26. lionja do 1. srpnja u jutarnjim terminima Dramski i Plesni studio Istarskog narodnog kazališta poziva sve zainteresirane (starije od 15 godina) da se pridruže bogatom programu radionica koje će se održati u prostorima INK‑a.
Tjedan je zamišljen kao mala kazališna škola plesa, pokreta i glume kroz koju zainteresirane vas voditi profesionalni pedagozi. Kotizacija za sve radionice iznosi: 20 eura (za polaznike Dramskog i Plesnog studija) te 30 eura (za vanjske polaznike). Prijaviti se može na adresu: andrea.gotovina@gmail.com do 19. lipnja.
Program:
PLESNI TJEDAN
1. MODERN DANCE
Radionica će se bazirati na klasičnim modernim plesnim tehnikama (Cunningham, Limon) koje, uz precizan i stabilan rad nogu naglašavaju mobilnost gornjeg dijela tijela. Vježbe će od kombinacija na sredini, voditi ka završnoj sekvenci kroz prostor, u kojoj će obrađeni elementi dobiti izvođačku dimenziju.
Voditelj: ZVONIMIR KVESIĆ
2. CONTEMPORARY DANCE
Tijekom tri dana upoznati ćemo se s različitim zagrijavanjem putem vođene improvizacije i slijedeći upute iz somatskih plesnih praksi. U glavnom dijelu sata raditi ćemo na kraćim plesnim frazama koje za uporište imaju principe release tehnike. Susrest ćemo se s labilom i off balansom, spiralama, inverzijama i korištenjem gravitacije za veću funkcionalnost pokreta. Na kraju ćemo iskoristiti isprobane materijale u dužoj sekvenci.
Voditeljica: IRENA MIKEC
3. JAZZ DANCE
Svaki sat ove trodnevne radionice započeti će aktivnim i temeljitim zagrijavanjem cijelog tijela tijekom kojeg će se kombinirati razne plesne tehnike. Nakon vježbi snage i dinamičkog istezanja slijedi tehnički dio sata koji je podijeljen na dva dijela – dio na mjestu i sekvence kroz prostor.
Na svakoj radionici dio sata bit će posvećen koreografiji, a naglasak je stavljen na Jazz tehniku i performans.
Voditeljica: ILONA CVITIĆ KANCELJAK
4. DANCE EXPLORATION
Za kraj Plesnog tjedna prepustiti ćemo se otkrivanju vlastitih tjelesnih potencijala za kretanje eksperimentiranjem sa različitim načinima kretanja. Koristeći novo stečeno / staro znanje, samostalno i grupno prepustiti ćemo se vođenoj improvizaciji.
Voditeljica: ANDREA GOTOVINA
DRAMSKI TJEDAN
1. SCENA KAO ZNAK
Svi elementi na sceni nešto znače. Akcije koje glumci proizvode produkt su teme kojom se predstava bavi. Ništa u predstavi nije slučajno (iako se to možda i može činiti da je slučaj).
Cilj radionice je proniknuti u mehanizam kako se ostvaruju značenja na sceni – od rekvizite, kostima i scenografije, dramskog ili ne dramskog teksta, pa sve do glumčeva tijela na sceni te njegova odnosa prema drugim elementima i partnerima.
Kako je moguće ostvariti priču sa, recimo, jednim rekvizitom i glumčevim tijelom u korelaciji? Što znaci glumački zadatak na sceni? Što dramski lik predstavlja u kontekstu predstave i zašto je bitna svijest o tome?
Volio bih s polaznicima proći osnovnu teoriju glume (od Stanislavskog do post dramskog kazališta), a onda kroz (neverbalne) improvizacije ili druge zadatke (neverbalne dramske scene) istražiti što znači glumčevo tijelo na sceni i kako ga se može interpretirati ovisno o kontekstu u kojem se nalazi.
Voditelj: GABRIJEL LAZIĆ
2. KREATIVNA IMPROVIZACIJA
Ova trodnevna radionica bazirana je na LECOQ tehnici. Jacques Lecoq bio je francuski kazališni glumac i glumački trener pokreta. Svojim posebnim metodama podučavao je fizičko kazalište, pokret i mimu te je osnovao i vlastitu školu.
Na ovoj radionici raditi će se na fizičkim vježbama tijela i glasa, improvizaciji glumom i pokretom te će se polaznici upoznati i s radom s maskama te osnovama mime.
Voditeljica: VIOLETA ĐORĐEVIĆ