Lake i teške teme
70. PULA – 3. i 4. DAN

Sredina festivala bila je u znaku filmova različitih tema i žanrova, od onih laganih do prilično teških.
Među laganije filmove svakako možemo ubrojiti komediju “Sedmo nebo”, u kojoj se redateljica Jasna Nanut bavi ljubavnim problemima pripadnika hrvatske više srednje klase. Riječ je o tematici koja se ne obrađuje često u hrvatskom filmu, a dugometražni prvijenac Jasne Nanut prilično je razveselio pulsku publiku.
Prikazan je i posljednji film pokojnog redatelja Lukasa Nole (Escort) čiji se junak nađe u velikim problemima nakon što prostitutka s kojom je proveo noć umre u njegovoj sobi. Nolin film je triler s njemu svojstvenim misterioznim elementima, poetike donekle slične Davidu Lynchu. Iako je “Escort” mračnog ugođaja, to je zanemarivo prema muci koju uzrokuje gledanje filma “Samo kad se smijem”, redateljice Vanje Juranić.
Nadahnuće za film redateljica je pronašla u slučaju Ane Magaš, koja je nožem okrutno usmrtila vlastitog supruga, a naslov je dvosmislen i doista dobro odabran, jer junakinju bole udarci koje je zaradila od supruga samo kad se nasmije. Mora se priznati da ovako realistične i brutalne prizore bračnog nasilja odavno nismo vidjeli u hrvatskom filmu, a redateljica na kraju koristi narativni trik tako što prije prikazuje presudu nego čin zbog kojeg je junakinja (Tihana Lazović) osuđena.
Slavko Sobin nije najbolji odabir za ulogu nasilnog muža, budući da je njegova glumačka intepretacija predoslovna, a bilo bi bolje da je višeslojnija, suptilnija i u konačnici podmuklija. Također, suvišni su prizori noćnih mora koje proganjaju junakinju i sugeriraju kretanje prema konačnoj tragediji. Unatoč određenim manama, riječ je o solidnom filmu koji je tematski društveno iznimno aktualan i potreban.
Elvis Lenić