Prvi filmovi jubilarne Pule
70: PULA – 1. i 2. DAN
U subotu navečer otvoren je u Areni 70. Pulski filmski festival, projekcijom igranog filma ”Hotel Pula”, koji je snimljen prema romanu ”Pula” Vladimira Stojsavljevića.
Redatelj Andrej Korovljev doista je opravdano imao tremu, budući da se na njegovom filmu potpuno ispunila Arena, a zbog velikog interesa održane su još dvije projekcije dan poslije. Riječ je o ljubavnoj vezi između čovjeka koji dolazi iz Bosne usred rata (Ermin Bravo) i mlade lokalne cure (Nika Grbelja), a radnja se uglavnom odvija u blizini poznatog pulskog hotela. Glumci su dobri (naročito Nika Grbelja), a redatelj uspijeva učiniti vezu između likova uvjerljivom i emotivnom, ali zanimljivo je da dio publike zamjera filmu narativne nedorečenosti, kao i premalo pulskih elemenata u cijeloj priči.
Snimatelj Stanko Herceg potrudio se snimiti nekoliko tipično pulskih kadrova, ali opća atmosfera grada ipak nedostaje, što nije stvar samo redateljevog pristupa nego očito i produkcijskih ograničenja. Vjerojatno će film imati manje zamjerki kod publike izvan Pule, jer su osnovne stvari na razini priče i likova dobro izvedene, u što će se filmska ekipa moći uvjeriti već tijekom ljeta na regionalnim festivalima.
Sljedeća festivalska premijera bio je film Nevija Marasovića ”Pamtim samo sretne dane” koji je prikazan u prepunom INK‑u, kojim ovaj mladi redatelj nastavlja svoj niz dobro režiranih ostvarenja s precizno razrađenim međuljudskim odnosima. U ovom slučaju umorni stariji čovjek (sjajni Radko Polič) sjedi u restoranu i promatra goste koji zapravo rekonstruiraju bitne trenutke njegovog života sa svim greškama i propustima koje taj život donosi. Marasovićeva minijatura na tragu Bergmana tečna je i lijepo režirana s obiljem vrsnih glumaca, a poseban pečat daje joj izvrsna fotografija Damira Kudina.
Elvis Lenić