Sjećanje na majstora trilera i noira

Na današnji datum (20. rujan) prije sedam godina preminuo je poznati američki redatelj Curtis Hanson (rođen 1945), a vjerojatno je to bio povod urednicima HTV‑a da sinoć repriziraju njegov rani film „Prozor spavaće sobe“ (The Bedroom Windov, 1987).
U tom filmu nalazimo brojne elemente tipične za Hansonov opus, prevladavajući trilerski ugođaj djelomično je prožet noirovskim elementima (utjecaj fatalne žene na junaka), a vidljiv je i utjecaj Hitchcocka. Steve Guttenberg glumi mladića koji je u ljubavnoj vezi sa šefovom suprugom (Isabelle Huppert) i koji se nađe u nezavidnoj poziciji nakon što ona s prozora njegovog stana vidi pokušaj ubojstva. Iako, naravno, ne želi da se otkrije njihova veza, istodobno smatra nemoralnim zataškati tako veliki eksces i zato se javlja policiji s tvrdnjom da je osobno vidio pokušaj ubojstva, što će ga dovesti u neslućene probleme.
Hanson je nakon ovog filma, tijekom prve polovice 1990-ih, nanizao još nekoliko izvrsnih trilera (Loš utjecaj, Ruka koja njiše kolijevku, Divlja rijeka) u kojima iznimno vješto barata motivom snalaženja običnog čovjeka u iznenadnoj pogibeljnoj situaciji. Vrhunac svojeg stvaralaštva u žanru kriminalističkog filma Hanson definitnvo postiže s noirom „L. A. Povjerljivo“, snimljenom prema istoimenom romanu kultnog pisca Jamesa Ellroyja.
To fascinantno djelo o podzemlju Los Angelesa 1950-ih opravdano se smatra jednim od najboljih američkih filmova s kraja prošlog stoljeća, koji Hanson režira impresivnim vizualnim stilom, vodeći podjednako računa o rekonstrukciji epohe te razvoju napete radnje i kompleksnih likova. Iako je Hanson režirao i u ovom stoljeću, baveći se raznolikim temama i žanrovima, taj dio njegovog stvaralaštva nije odveć impresivan. Definitivno ćemo ga pamtiti kao majstora trilera i film noira.
Elvis Lenić