Napuštene istarske crkve: izložba Alessandre D’Agnolo u Banjolama
Tekst i fotografije: Luisa SORBONE
Nova izložba u organizaciji Udruge Arsanova u Zavičajnoj galeriji Josip Crnobori u Banjolama pod nazivom “Imanencije/Immanenze” svečano je otvorena u petak 20. listopada u prisustvu autorice, venecijanske slikarice Alessandre D’Agnolo, medulinske vijećnice Suzane Štern i kustosice Kristine Tamare Kučiš Franić.
“Imanencije/Immanenze”
Imanencija je ona napuštenih crkava u okolici Vodnjana – Sv. Foška, Sv. Margerita i Sv. Mihovil – koje je Alessandra D’Agnolo interpretirala i prikazala korištenjem prirodnih pigmenata, mozaika te slikovnog i grafičkog materijala.

“Očigledno zanemarena arhitektura – definirala ju je povjesničarka umjetnosti Maria Giovanna Vielli – tiha, izolirana (…). Niz kršćanskih crkava srednjovjekovnih temelja u stjenovitom krajoliku Istre, zemlji putnika, prolaznika, ali i sjedilačkog čovječanstva, koje Alessandra D’Agnolo pronalazi kroz sjećanje na strukturu koja još uvijek stoji (…) kako bi ukazala na simbol koji opstaje u toku ljudskih događaja”.

Postav čini narativ sakralnog istarskog krajolika koji ističe jednostavnost građevina i ljepotu kamena južne Istre.
“Radi se o djelima koja sam stvorila u Istri – kaže umjetnica – u kutku nastalom u prostoru jedne staje u Vodnjanu, nakon što sam ih fotografirala. U posljednje vrijeme najčešće radim na fotografskoj bazi koju razvijam u tamnoj komori u svom studiju u Veneciji. Ta mjesta koja sam posjetila i koja sam odlučila prikazati izazvala su u meni vrlo snažne emocije, probudivši u meni ideju o tom paralelnom vremenu koje osjećam kao dubinski stvarno. Na ovoj sam izložbi spojila slike s prikazima crkava s litografijama na papiru s prikazima zarobljenih tijela, upravo kako bih osnažila taj koncept.”

Obrazovanje Alessandre D’Agnolo je akademsko; studirala je na Akademiji likovnih umjetnosti u Veneciji, a zatim se zaljubila u tehnike graviranja, usavršivši magisterij u Londonu.
„Tako sam imala priliku naučiti koristiti meni do tada nepoznate materijale koje sada kombiniram s bojama, poput dušične kiseline, kolofonija ili šelaka, koji se općenito koriste za litografiju i duboki tisak. Smatram se više slikaricom nego litografkinjom, možda sam iz litografije posredovala preciznost, ali volim da su moji radovi unikati.
Na izloženim platnima, na slikovnoj podlozi koristila sam i istarsku crljenicu, ciglenu prašinu, a zatim ručno tucane listiće zlata koje sam kupila od posljednjeg mletačkog zlatara. Znam da u Istri ima mnogo crkava, preko šezdesetak, i moj je plan sve ih obići i onda svoje radove sakupiti na velikoj izložbi”.

“Imanencije/Immanenze” moguće je posjetiti do 1. studenoga od 17 do 19 sati, osim praznikom i vikendom te u subotu, 28. listopada od 11 do 13 sati.
Ovo je pretposljednje planirano događanje za tekuću godinu u galeriji u Banjolama. Sljedeći će se održati sredinom studenog i bit će popraćen praktičnim radionicama s Danijelom Simović, umjetnicom iz Beograda koja sada živi u Vinkuranu.
Alessandra D’Agnolo rođena je 6. siječnja 1971. u Veneciji, gdje trenutno živi. Nakon što je diplomirao slikarstvo na Akademiji likovnih umjetnosti u Veneciji, pohađala je magisterij na “Slade School u Londonu” sa specijalizacijom iz tehnike graviranja. Održala je brojne samostalne izložbe, u Italiji – u Veneciji, Pordenoneu, Trevisu, Udinama, Bariju, Stresi – te u inozemstvu – u Austriji, Švicarskoj i Portugalu, gdje je i predavala.