Sve je spremno za 29. PUF – međunarodni kazališni festival
B. V.
29. PUF – međunarodni kazališni festival koji će i ove godine donijeti u Pulu svježe kazališne i plesne produkcije i koprodukcije iz regije, Europe, ali i šire s programom počinje u srijedu, 4. listopada u 19 sati kada će Enes Kišević, Robert Krbavac i Studio Zaro održati program “Šumim i šapućem mojom Pulom” u dvorištu Povijesnog i pomorskog muzeja Istre.
Program se nastavlja u 20 sati u kazalištu Dr. Inat u Rojcu gdje će Góbi Dance Company iz Mađarske izvesti predstavu „Vibracija“.
„Vibracija je fizička poezija živog tijela koja istražuje privlačnost i odbojnost te nepravilni ritam. Goreći u bojama crvene i narančaste, i zarobljeni unutar kružnog magnetskog polja, dvije figure vibriraju u napetosti dok se srce ne rastrgne“, piše u opisu predstave.
Rita Góbi je plesačica, koreografkinja i učiteljica plesa, koja kontinuirano istražuje stilove i jezike plesa. Rođena je u Novom Sadu u Srbiji, a diplomirala je na Mađarskoj plesnoj akademiji u Budimpešti. Bila je sudionica raznih međunarodnih plesnih radionica i rezidencijalnih programa kao što su OMI DANCE rezidencija u SAD‑u, VARP rezidencija na SE.S.TA-KoresponDance‑u u Češkoj, te u Morishita studiju u Tokiju, kojeg vodi japanska zaklada za umjetnost. Godine 2006. osnovala je Góbi Dance Company te je od tada kreirala nekoliko produkcija suvremenog plesa i interaktivnih predstava za djecu, a ujedno je sudjelovala u raznim interdisciplinarnim projektima (otvorenja izložbi, modne revije, itd.).
Zadnji program prvog dana PUF‑a rezerviran je za tradicionalnu koprodukciju “Anno Domini” u režiji Amile Terzimehić u 21.30 sati na stepenicama Gradskih bazena Pula.
“Plesni performans pod nazivom „ANIMA“ priča je o ženi, njenoj moći, ali i nemoći; o zvjerskoj snazi ženskog tijela, pokretačkoj snazi njene volje i stalnoj borbi u svijetu kojem vladaju muškarci. Predstava je inspirirana i rađena po arhetipskim pričama iz knjige “Žene koje trče s vukovima” Clarisse Pinkola Estes, a nadahnuta je i esejom Paula Valery-ja “Ples i filozofija” te poezijom Teda Hughesa, Rilkea i Sandre Cisneros. U njoj se obrađuju teme transgeneracijskog prijenosa patrijarhalnog odnosa, poimanja ljubavi i snage, borbe žena kroz generacije i povijest, jedinstva sa “mužjakom”, preživljavanja, seksualnosti, sklada s vlastitim unutarnjim bićem i njegovanja stvaralačkog života. Akcenat i prostor daju se agresiji i bolu koje žensko tijelo podnosi i uniformiranju koje negira tijelo osjećaja; ženinoj potrebi za slobodom i strašću; opasnostima koje vladaju u suvremenom društvu – od toga da ju preplavi osjećaj straha, slabosti, da ne ostane bez nadahnuća, živosti, duhovnosti, značenja ili kreativnosti”, navodi se u opisu predstave.
Amila Terzimehić trinaest je godina bila državna prvakinja u ritmičkoj gimnastici, te dobitnica mnogobrojnih priznanja i nagrada. Akademiju scenskih umjetnosti diplomirala je u Sarajevu 2011. godine. Izabrana je bila za najbolju studenticu te generacije, a magistrirala je na istoj Akademiji 2021., na odsjeku za Glumu. Dugi niz godina bavila se baletom, jazz plesom, hip-hopom te suvremenim i latino plesovima.
Od 2016. radi kao predavačica na ASU (Ples i Kondiciona priprema glumca) i koreografkinja u predstavama i na filmu. Radila je u kazalištima u Sarajevu (Narodno pozorište, Kamernoi teatar, SARTR i Pozorište Mladih). Sudjelovala je i u različitim performansima poznate konceptualne umjetnice Danice Dakić. Godine 2023. dobila je dvije nagrade za najbolji scenski pokret: na 68. Sterijinom Pozorju za predstavu “Što na podu spavaš” u režiji Kokana Mladenovića, te na Festivalu bh. Drame u Zenici za najbolji scenski pokret u predstavi “Djelidba” redatelja Aleša Kurta. Osim rada u teatru, ima jako raznoliko iskustvo i kada je filmska umjetnost u pitanju, s obzirom na to da je surađivala s poznatim svjetskim redateljima kao što su Roger Donaldson, Gabriele Salvatores, Philipp Stolzl…