Mediteranski plesni centar
Predstave virtualne stvarnosti u Savičenti
B. V.
U Mediteranskom plesnom centru 18. i 19. studenog na programu su predstave u tehnici virtualne stvarnosti (VR). S početkom u 19.30 sati, u subotu 18. studenog možete pogledati „AlShe/Me”, predstavu Linde Hayford, a u nedjelju 19. studenog ”Lion’s Den” Sabine Bočkove i Johane Pockove.

Vikend virtualne stvarnosti u Savičenti donosi dvije predstave u različitim godinama odabrane kao Najboljih 20 u selekciji najveće europske plesne mreže Aerowaves. Predstave su snimljene u posebnoj tehnici koja posjetiteljima kroz VR naočale omogućava doživljaj izvedbe uživo, i to sklopu projekta Springback Ringside. Producentica i redateljica VR verzija predstava je Enya Belak, a snimatelj i montažer Igor Crnković iz riječke Pilot Medije. Produkcijski centar ovog pionirskog projekta virtualne stvarnosti je Hrvatski kulturni dom na Sušaku, kao jedan od partnera mreže. Projektu je cilj dovesti plesnu umjetnost u prostore i zajednice gdje dosad nije viđena, a u slučaju Mediteranskog plesnog centra, u prostor koji još uvijek čeka na adekvatne tehničke i financijske uvjete rada za kontinuirani izvedbeni program.
U AlShe/Me (franc. izgovor “alchimie”), Linda Hayford pojavljuje se na pozornici sa svojim starijim bratom, Mikeom Hayfordom. Godinama nakon što joj je dao prednost u svijetu poppinga, brat prati svoju sestru u duetu koji se fokusira na prolazni karakter žanra. Brat i sestra poigravaju se svojim sličnostima i suptilnim razlikama u igri koja otkriva njihovu jedinstvenu povezanost. U AlShe/Me, Linda Hayford razvija svoje istraživanje o metamorfozi i fizičkoj transformaciji, fokusirajući se na odnos brata i sestre, utjecaja jedno na drugo, kroz njihovu patnju, percepciju ili internaliziranje. Osim riječi i implicitne empatije, ovaj duet daje svakom izvođaču mjesto za razvoj vlastite individualnosti.
Linda Hayford (1989.), koreografkinja je i plesačica sa sjedištem u Rennesu. Rođena je u obitelji u kojoj je glazba bila važan dio okruženja, a ljubav prema plesu postala je nasljeđe. Funk i Popping počela je učiti 2000. od svog brata Mikea, da bi kasnije uključila mnoge druge stilove kao dijelove svoje estetike.
„Lions dene“ – Lavlja jazbina uzbudljiva je predstava snažnog emotivnog naboja i visokog intenziteta. S laganim dodirom, ali punim smislom, izvođačice igraju ping-pong s prepoznatljivim političkim i sociokulturnim referencama čime stvaraju prostor za tumačenje i vlastito pozicioniranje: zašto dopuštamo da budemo manipulirani i u kojoj mjeri manipuliramo drugima?
U predstavi Lion’s Den ulazimo u lavlju jazbinu masovne manipulacije gdje umjetnice utjelovljuju slike iz političkih govora i svih vrsta društvenih medija, reklama i zabave koje nam dolaze putem TV‑a, računala, tableta ili telefona. Svaki je pokret proračunat i precizan, čak su i izrazi lica dvoje izvođača savršeno usklađeni, ali kada se situacija intenzivira, izvođačice prelaze s manipulacije publike na samomanipulaciju. Izmjenjujući uloge vođe i sljedbenika, ove se dvije lavice spajaju u nepobjedivu blizanku. Namjerno patetična završna scena odgovara patetici na našim zaslonima.
Sabina Bočková i Johana Pocková plesačice su i koreografkinje iz Praga. Obje su članice češkog POCKETART kolektiva, kolektiva koreografa i izvođača.