Bojan Krhlanko i Grgur Savić nastupaju u Dnevnom boravku
B. V.
Udruga Rondo Histriae i Soundpainting platforma Pula 2024 u suradnji sa Savezom udruga Rojca predstavljaju događanje iz “Ciklusa koncerata Nove, eksperimentalne i improvizirane glazbe_0.5”: Bojan Krhlanko: „Zvuk, prostor i vrijeme u četvrtoj dimenziji“ (spontano improvizirana Glazbeno-scenska solo izvedba za pokret, preparirane udaraljke, predmete) i Grgur Savić: Iskustvo unutarnjih zvučnih vizija i zvuka u prostoru (audio-vizualni solo performans za preparirani alt saksofon i flautu, sitnu elektroniku, ozvučene objekte, pametni telefon, transmiter, laptop, projektor i grafičke kompozicije). Program će biti održan u subotu, 6. travnja s početkom u 21 sat u Dnevnom boravku DC‑a Rojc, a ulaz je besplatan.
Opis programa:
Bojan Krhlanko: „Zvuk, prostor i vrijeme u četvrtoj dimenziji“
Nakon nekoliko godina stvaralaštva na polju suvremene eksperimentalne i avangardne glazbe, umjetniku se postavljaju pitanja o tome kako se glazba konstruira i koji su to elementi glazbe koji komuniciraju sa slušateljem. Pita se koji su osnovni i sekundarni gradivni elementi glazbe te kako utječu na improvizaciju i slušatelja.
Uz ograničenja, kao jedan od važnijih pristupa inovacijama, nastavlja se fokusirati na sekundarne sastavne dijelove glazbe kao što su dinamika, tekstura, boja zvuka i tempo. Ta pitanja istražuje pokretom, vanjskim glumačkim tehnikama i glasom.
Budući da je pokret jedan od osnovnih elemenata potrebnih za stvaranje zvuka, umjetnik se stavlja u kožu plesača i pokretom stvara jedinstvenu glazbu. Pokret uzvraća zvuk, na što tijelo reagira i pokreće sljedeći glazbeni događaj. Tako se stvara povratna petlja. (pokret-zvuk-pokret-zvuk).
Umjetnik neprestano mijenja uloge između plesača i glazbenika.
Korištenjem vanjskih tehnika sviranja, komplet bubnjeva postaje riznica različitih zvukova koje koristi za postizanje postavljenih ciljeva izvedbe.
Budući da je glas jedno od najmoćnijih izražajnih sredstava, umjetnikova “nekontrolirana” upotreba glasa daje autentičnost glazbenoj izvedbi i dodaje dodatni zvučni sloj.
Ako uzmemo u obzir da umjetničke prakse kao npr slikarstvo koje zahtijeva samo dvije dimenzije za stvaranje; skulptura tri dimenzije, glazba je umjetnička praksa koja nas kroz međusobno iskustvo vremena i prostora može odvesti u četvrtu dimenziju. Putovanje u 4D zahtijeva potpuno razoružanje vlastitog ega i eliminaciju nepotrebnih glazbenih elemenata.
Umjetnik se susreće na pozornici, “gol” pred publikom.
Grgur Savić: „Iskustvo unutarnjih zvučnih vizija i zvuka u prostoru“
Višegodišnji interes i raznorodna suradnja prema suvremenom experimentalnom izražavanju temeljena je na vlastitiom istraživanju i kreiranju izvođačkih tehnologija i propitivanju porozne granice između zvuka i vizualnog performansa. Potreba za većom umjetničkom slobodom u istraživanju i kreiranju vlastitih načela izvedbenosti rezultirala je formiranju vlastitog solo-audio-vizualnog performansa pod nazivom “Putevi kretanja zvuka u prostoru”.
U zajedništvu izvedbenih elemenata – saksofon, flauta, objekti i elektronika, s elementima prostora i vremena – zvuk, tijelo, zrak, naša prisutnost i misli, kompozicije stvaraju jedinstvenu novu zvučno-vizualnu- imaginarnu sliku u stvarnom vremenu i time pozivaju slušatelja na sukreiranje djela i vlastitu introspekciju.
Grgur Savić: I. Stavak – Nebula Sector P‑104 za prepariranu flautu i sitne objekte
Grgur Savić: II. Stavak – Kashyyyk Orbits – za preparirani alt saksofon, ozvučene objekte i pametni telefon
Grgur Savić: III. Stavak – Blixus – za radio i anti-radio, aluminijsku foliju i daljinski upravljač Grgur Savić: IV. Stavak – CT-5555 – za solo alt saksofon, terenski zvuk i pametni telefon Grgur Savić: V. Stavak – Carasynthia Dune – za solo saksofon, laptop i projektor
“Kako su grafički radovi komponirani s vrlo jasnom zamišljenom zvučno-vizualnom formom, a element ceremonijalnosti inkorporiran je u mojoj glazbi već duže vrijeme, sve pojedinačne kompozicije izvođene su sa različitih polazišta, s ciljem da se označi projekcija i lokalizacija izvora zvuka u fizičkom prostoru. U svim stavcima kontrolu ili izbor glazbene forme prepuštam svojim intuitivnim mislima. Dinamika, boja i kvaliteta zvuka ono su u čemu razmišljam i želim na njih utjecati tokom cijelog izvođenja dok ne dosegnem potpuno medijsko iskustvo. Moja umjetnička praksa odraz je mog osobnog puta na kojem sam bio hrabar da budem vjeran sebi. Nadam se da će moja umjetnost inspirirati i motivirati druge da istražuju svoje osobne putove i pronađu snagu i motivaciju na istom.” – ističe autor o svom radu.
Organizatori: Neven Radaković – Soundpainting platforma Pula i udruga Rondo Histriae u suradnji sa Savezom udruga Rojca. Video produkcija: Camera Clara, obrt za promotivno snimanje. Autori plakata i promotivnog materijala: Neven Radaković & Goran Velić. Autor i voditelj programa/kurator i glavni producent: Neven Radaković.
Događaj je organiziran u sklopu programa “Ciklus koncerata Nove, eksperimentalne i improvizirane glazbe_0.5” i „Ciklusa umjetničkih istraživanja“ Soundpainting platforme Pula kojeg organizira udruga RONDO HISTRIAE uz financijsku potporu Upravnog odjela za kulturu i razvoj civilnog društva grada Pule i Upravnog odjela za kulturu i zavičajnost Istarske županije.
Programi u Dnevnom boravku realizirani su sredstvima Ministarstva kulture i medija Republike Hrvatske, Zaklade Kultura nova i Grada Pule.