Turobna priča iz Meksika
KINO: ZALAZAK SUNCA, redatelj Michel Franco

Na početku francusko-meksičko-švedske koprodukcije “Zalazak sunca” (Sundown) pratimo obitelj (oca glumi Tim Roth, majku Charlotte Gainsbourg i dvoje djece) koja se odmara u luksuznom meksičkom resortu.
Opušteni odmor prekida poziv iz Engleske kada majka saznaje da joj je umrla mama i nakon toga se obitelj počinje pakirati, a na aerodromu otac zapanjeno konstatira da mu je putovnica ostala u resortu i da se mora vratiti po nju. Međutim, on se ne vraća u resort nego odlazi u jedan opskurni hotel, a ubrzo također saznajemo da je on ženi brat, a ne muž, što znači da je i njemu preminula majka i da je sada uz sestru nasljednik velike kompanije koja se bavi uzgojem mesa.
Priča se dalje razvija uz brojne preokrete, koji su brutalni i neočekivani, ali narativno smisleni i koje sad nećemo otkrivati, naravno. Trenutak u kojemu glavni lik ignorira pogreb vlastite majke podsjeća na camusovski motiv (Stranac), ali redatelj Michel Franco ne staje na tome, nego neočekivano kombinira egzistencijalističku tematiku s nadrealnim motivima i brutalnim realizmom.
Tako u jednoj sekvenci gledamo krvavi obračun između članova narkokartela na plaži koji ne začuđuje previše slučajne svjedoke, budući da su očito postali ravnodušni prema sličnim prizorima. Riječ je o iznimno turobnom i tjeskobnom filmu koji gledatelju stvara grč u želucu i kakav je nemoguće napraviti bez odličnih glumaca.
Charlotte Gainsbourg je uobičajeno dojmljiva u ulozi majke obitelji, ali čini se da film na svojim leđima ipak nosi Tim Roth, koji se već više puta istaknuo glumeći tragične likove pritisnute bremenom biblijskih razmjera. Dovoljno se podsjetiti njegove davne uloge mafijaškog ubojice u “Maloj Odessi” (1994) koji na savjesti ima stradanje najuže obitelji. “Zalazak sunca” očito nije film koji će vam ponuditi nekakve odgovore i životne savjete, nego će vas neuvijeno suočiti s nekim od najvećih trauma i strahova ljudske egzistencije.
Elvis Lenić