Izložba austrijske fotografkinje Dodo Stroh u galeriji Rigo
Tekst i fotografije Marko ŠORGO
Dodo Stroh je umjetničko ime autorice čija su djela predstavljena u subotu, 27. travnja u galeriji Rigo. Postav nosi naziv “Novigrad mood, light, reflections, contrast” posvećenu gradu pored delte rijeke Mirne, a sastoji se od 13 radova u crno bijeloj tehnici, čiji je motiv eksterijer, prvenstveno ulice, more, te plovila. Stilski alati kojima se umjetnica služi spadaju u klasične, odnosno refleksije, zlatni rez, kontrast, te pozadinsko osvjetljenje. Ravnateljica muzeja Lapidarium Jerica Ziherl je predstavila postav. Djela su u formatu A3 i A1, a tiskane su i na prigodnom kalendaru za 2025. godinu kojeg su posjetitelji mogli uzeti za uspomenu.
Voda, ulice i nebo
Autorica je usko vezana uz ovaj grad, te ističe da je za hvatanje pravih trenutaka za snimanje dolazila zimi, budila se u pet ujutro, pa čak i za vrijeme oluja. Među radovima se može naći, pokazala je, i neki na kojima su se naknadno zbog gradnje hotela, panorama trajno izmijenila. U drugim je situacijama i tekstualni dio, kao primjerice broj veza plovila, ili znak stop na cesti prisutan na dnu kadra. Ljudi su, iako im se lica rijetko vide, prisutni na većini radova, u kojima dubina, vertikalna napetost i pokret imaju veliki značaj, te im dodaju na vrijednosti i živosti. Kustosica je naglasila da se na slikama prepoznaje Novigrad, ali da to nisu uobičajene turističke snimke. Njezino pravo ime je Heidrun Strohmeyer, a za svoj rad dobitnica je nagrade Vienna Workshop za 2021. godinu. Ovom se prigodom Strohmeyer potrudila predstaviti i na hrvatskom jeziku.
Između već viđenog i tek otkrivenog
Stroh je kadrirala dobro joj poznate vedute, a kroz njeno oko posjetitelj gleda. Neki od elemenata koje umjetnica voli katkad naglašavati su kosine koje sijeku pojedina djela, a grubost arhitektonskih objekata, zbog kamena od kojeg su sazidane, dodjeljuju određenu iskonsku robusnost. Može se reći da autorica suvereno vlada medijem, iako sama kaže da joj to nije osnovna djelatnost. Fotografija pamti trenutak, a Dodo Stroh je uspjela se smjestiti i predstaviti nešto na granici već viđenog, kao s gledišta starosjedilaca i tek otkrivenog kao posjetitelja.