Izložba Julije Knifer, Tomo Savić-Gecan: „Bez naziva“ u Apoteci
B. V.
Otvorenje izložbe Julije Knifer, Tomo Savić-Gecan: „Bez naziva“ bit će održano u subotu, 1. lipnja u 20 sati u vodnjanskoj u Apoteci – prostoru za suvremenu umjetnost.

„Postponiranje vremena i mjesta osnovna je tema izložbe “Bez naziva” Julija Knifera i Tome Savića Gecana. Premda ih generacijski dijeli gotovo pola stoljeća, obojica ishodište umjetničkog djelovanja nalaze u apsurdu i praznini te slobodi koju definira bezgraničnost vremenskog i prostornog trajanja. Objektivni su, precizni te dosljedni u minimalnom likovnom izražavanju, ali svaki rad uključuje složene pripreme i trajanje izvršenja rada. Apoteka predstavlja njihovu treću zajedničku izložbu. Prvu izložbu kurirao je Miško Šuvaković, na inicijativu Ješe Denegrija, u zagrebačkom HDLU, početkom 2005. godine, neposredno nakon Kniferove smrti. Savić-Gecan, Knifer i Goran Petercol izlagali su u velikogoričkoj galeriji Galženica na temu praznine 2022. godine. Na prethodnim izložbama, Gecanov je objekt diskretno zaklanjao pogled prema Kniferovim slikama ili se distancirano nadovezivao na njegov rad. Svako Gecanovo djelo prati rečenica koja je integralni dio rada.
„U Apoteci Tomo Savić Gecan direktno intervenira u Kniferov rad. Gecanov se rad temelji na podacima dobivenim za potrebe predstavljanja hrvatskog paviljona na venecijanskom Biennalu 2022. godine. Točno dvije godine kasnije, koristeći iste podatke, izrađen je novi algoritam koji će u Vodnjanu određivati tempo izmjena, raspored i broj radova Julija Knifera u galerijskom prostoru Apoteke. Tijekom mjesec dana trajanja izložbe, svakih nekoliko dana mijenjat će se raspored Kniferovih radova čiji broj će varirati. Ukupno će biti prikazano dvanaest crteža. Izmjene u postavu bit će najavljene na web stranici Apoteke. Rad u Vodnjanu ima istovjetno ishodište kao i rad u Veneciji prije dvije godine“, piše u tekstu Ane Knifer.
Julije Knifer rođen je u Osijeku, 1924. godine, a umro je u Parizu 2004. godine. U svom se radu usredotočio na istraživanje jednog oblika – meandra, s kojim je započeo u kasnim 1950’ te ga kasnije razvio u središnju točku svoje umjetničke produkcije. Bio je član hrvatskog umjetničkog kolektiva Gorgona. Knifer je predstavljao Hrvatsku na Venecijanskom bijenalu 1976. i 2001. godine, a 2014. Muzej suvremene umjetnosti u Zagrebu priredio je veliku retrospektivnu izložbu njegovih radova. Izlagao je u Centru Pompidou u Parizu; MAMCO (Musée d’art moderne et contemporain) u Ženevi i Muzeju suvremene umjetnosti u Sydneyu. Njegovi radovi nalaze se u brojnim privatnim i javnim zbirkama diljem svijeta, uključujući i Muzej moderne umjetnosti u New Yorku, Tate u Londonu, Centar Pompidou u Pariz i Nacionalnu galeriju u Berlinu.
Tomo Savić-Gecan rođen je 1967. u Zagrebu, a živi i radi u Amsterdamu. Studirao je na Školi primijenjene umjetnosti i dizajna te Akademiji likovnih umjetnosti u Veneciji i Milanu, nakon čega je uslijedio poslijediplomski studij na Ateliers Arnhem u Nizozemskoj. Godine 2020. posvećena mu je retrospektivna izložba u zagrebačkom Muzeju suvremene umjetnosti. Samostalne izložbe: Muzej moderne i suvremene umjetnosti, Rijeka (2017.); Zuidplein, Amsterdam, i Van Abbemuse- um, Eindhoven, Nizozemska (2016.); Jeu de Paume, Pariz, i Bergen Kunsthall, Norveška (2010.); Etablissement d’en face, Bruxelles (2005.); De Loge, Haarlem, Nizozemska (2000.); Galerija PM, Zagreb (1998.); Galerija Kapelica, Ljubljana (1994.); i Galerije SC, Zagreb (1994.), među ostalim. Odabrane skupne izložbe: Kunsthalle Basel, Švicarska (2017.); Witte de With Center for Contemporary Art, Rotterdam, Nizozemska (2011.); Muzej suvremene umjetnosti, Zagreb (2011.); Apex Art, New York (2007.); De Appel, Amsterdam (2006.); MoMA PS1, New York (2004.); Fridericianum, Kassel, Njemačka (2003.); Arti & Amicitiae, Amsterdam (2002.); Nacionalna umjetnička galerija, Tirana, Albanija (2002.); i Kunsthalle Exnergasse, Beč (2001.). Sudjelovao je na velikim trajnim izložbama, među kojima su Bijenale vrta skulptura u Ženevi (2020.), Bijenale u Taipeiju (2012.), 51, Venecijanski bijenale umjetnosti (2005.) i Manifesta u Ljubljani (2000.), kao i na raznim umjetničkim rezidencijalnim boravcima, kao što su including Art Explora, Pariz (2021.); Accelerate Croatia with Arts, CERN, Ženeva (2017.); 1646 Experimental Art Space, Haag (2012.); i PS1, New York (2004.).