Počinje Festival Media Mediterranea 26
B. V.
Festival Media Mediterranea 26 u organizaciji udruge Metamedij svečano se otvara u ponedjeljak, 27. svibnja u 20.30 sati u Malom rimskom kazalištu. Prvi program je projekcija rada umjetnice Tabite Rezaire naziva „Deep Down Tidal“ na video zidu zgrade Arheološkog muzeja Istre. Nakon projekcije koja će trajati do 23.15 sati organizatori pozivaju publiku i prijatelje festivala na druženje uz zakusku u Caffe bar Circolo 17 u Circolu Zajednice Talijana Pula.
Deep Down Tidal (trajanje 18 min.) istražuje transoceanske mreže preispitujući političke i tehnološke utjecaje vode kao provodljivog sučelja za komunikaciju. Plovi oceanom kao grobljem Crnog znanja i tehnologija. Od Atlantide, preko rute trgovine robljem, do izbjeglica koje se trenutno utapaju u Mediteranu, oceansko dno čuva boli, izgubljene povijesti i sjećanja dok istovremeno predstavlja globalnu infrastrukturu za postojeće telekomunikacije. Može li nasilje interneta – naneseno Africi i općenito crnim ljudima – ležati u njegovoj fizičkoj strukturi? Istraživanja podupiru činjenicu da voda ima sposobnost pamtiti i kopirati informacije, šireći ih svojim tokovima. Koje podatke zadržava voda našeg svijeta? Osim trauma, voda čuva mnoštvo dubokih tajni, od svojeg još uvijek nespoznatog nastanka, tajanstvenog morskog života sirena, vodenih božanstava i zmijskih bogova, do teorije o vodenom majmunu. Rad istražuje složene i isprepletene kozmološke, duhovne, političke i tehnološke narative proizašle iz vode kao sučelja kako bi spoznao sva naslijeđa kolonijalizma.
Tabita Rezaire je beskonačnost koja žudi spoznati samu sebe. Kao vječna tragačica, njezin put kao umjetnice, posvećenice, jogine, primalje (doule) i zemljoradnice isprepliće umjetnost izlječenja i znanstvene sustave kroz vezu sa zemljom, precima i pjesmama. Njezine međudimenzionalne prakse zamišljaju mrežne znanosti – organske, elektroničke i duhovne – kao ljekovite tehnologije koje služe prelasku na svjesnost srca. Prihvaćajući digitalnu, tjelesnu i drevnu memoriju predaka, ona istražuje znanstvene imaginarije i mistična područja kako bi se suočila s kolonijalnim ranama i energetskim neravnotežama koje utječu na pjesmu našeg cjelokupnog tjelesnog, mentalnog i duhovnog bića.
Tabita živi u Francuskoj Gvajani gdje skrbi o AMAKABA. Svoje je radove izlagala u nizu prestižnih svjetskih galerija i muzeja: Centre Pompidou (Pariz), Serpentine (London), MoMa (NY), New Museum (NY), MASP (Sao Paulo), Gropius Bau (Berlin), MMOMA (Moskva), Muzej suvremene umjetnosti Chicago, ICA – Institute of Contemporary Arts (London), V&A (London), Nacionalna galerija Danska, The Broad (LA), MoCADA (NY), Tate Modern (London) i Muzej moderne umjetnosti Pariz. Uz navedeno, sudjelovala je i na nekoliko bijenala kao što su Trijenale u Guangzhouu, Bijenale u Ateni, Bijenale u Kochiju (2018.), Performa (2017.) i Berlinsko bijenale (2016.).
PROGRAM FESTIVALA:
PONEDJELJAK, 27. 5. 2024.
9:00
Galerija DAI SAI
Smareglina ulica 1
The Sea Sees Us
Radionica spekulativne dizajnerske prakse
20:45 – 23:15
Malo rimsko kazalište
Herculov prolaz 1
Tabita Rezaire: Deep Down Tidal
Projekcija videa na video zidu zgrade Arheološkog muzeja Istre
SRIJEDA, 29. 5. 2024.
20:00
Galerija Novo
Laginjina ulica 7
Umreženo more
Katerina Duda i Marta Baradić, Kyriaki Goni, Uroš Krčadinac, Gaia Radić, Lana Stojićević, Robertina Šebjanič, Branimir Štivić, Marloes de Valk i Alexandre Leray
Skupna izložba
Polazeći od figura plivača-ice i moreplovca-ke 26. izdanje festivala Media Mediterranea iscrtava fragmente mreže koja ih postavlja u odnos prema degradiranom morskom okolišu.
Navigaciju morem preslikavamo uz pomoć suvremenih tehnologija u plovidbu našom svakodnevnom mrežom. Figura moreplovca_ke tako neizbježno izaziva pretakanje digitalnih i morskih bespuća te nam pruža uvid u kompleksnost odnosa digitalnih tehnologija i mora. Bilo da je riječ o suvremenim tehnologijama nadzora i mjerenja, ali i njezinih materijalnih posljedica poput podvodnih kablova ili digitalnog otpada uopće, ili pak automatizacije i mehanizacije globalnih prekomorskih lanaca nabave, proučavanjem tehnološke infrastrukture razotkrivamo kompleksne socijalne, ekonomske, političke i ekološke odnose.
S druge strane, figura plivača_ice nije toliko bezazlena jer sadrži brojne kontradikcije, osobito kada je promatramo u kontekstu Mediterana. Za ljude u pokretu more je podsjetnik granica njihove slobode, a za bezbrižne kupače_ice ono je mjesto mira i odmora. Dok se usred Sredozemlja odvija borba za život, uz njegove obale masovna turistifikacija transformira priobalje što je uvjetovano tržišnom ekonomijom, ekonomskom eksploatacijom javnog prostora, kao i generičkim oblikovanjem koje negira lokalne kvalitete. (kustosica festivala Irena Borić)
ČETVRTAK, 30. 5. 2024.
17:00
Parkiralište Karlo Rojc (polazak)
Ulica Ljudevita Gaja 3
Vidim šumu, pišem pašnjak
Katerina Duda i Marta Baradić
Autobusni obilazak brijunskog priobalja
(prijave na: uoskrapa@gmail.com)
SUBOTA, 1. 6. 2024.
9:30
Parkiralište Karlo Rojc (polazak)
Ulica Ljudevita Gaja 3
Vidim šumu, pišem pašnjak
Katerina Duda i Marta Baradić
Autobusni obilazak brijunskog priobalja
(prijave na: uoskrapa@gmail.com)
20:00
Galerija DAI SAI
Smareglina ulica 1
The Sea Sees Us
Prezentacija i pop up izložba radova s radionice spekulativnog dizajna
23:00 – 5:00
Klub Kotač
Ulica Ljudevita Gaja 3 (DC Rojc)
Plava struja
DJ Laseech, DJ Petar Dundov
Festivalski party
Donatori i sponzori: Ministarstvo kulture i medija RH, Zaklada Kultura nova, Istarska županija, Grad Pula, Francuski institut u Hrvatskoj, Northeastern University – Center for Design, Kefirko, Zaklada Solidarna krroz program Kultura u zajednici. Partneri: Arheološki muzej Istre, IKA – Istarska kulturna agencija – Agenzia culturale istriana, Galerija Novo, DAI SAI, UMAS, Klub Kotač. Tehnička podrška: Sonitus, Audiolab, Ara Electronics. Medijski pokrovitelji: Parentium, Kulturistra, Radio Rojc, Glas Istre. Posebna zahvala: HRT Radio Pula. Tisak: Tiskara Nova.
Marino Jurcan – direktor festivala / Irena Borić – kustosica / Marijeta Bradić – izvršna producentica / Andrea Vidović – produkcija / Nastasja Miletić i Marta Horvat – asistentice produkcije / Boris Vincek – odnosi s medijima / Oleg Šuran – dizajn vizualnih materijala / Samantha Kandinsky – fotografija / Visualia – tehnička podrška.