Thievery Corporation rasplesali publiku u Malom rimskom kazalištu
Tekst Boris VINCEK • Fotografije I. N. TURKOVIĆ, B. VINCEK i arhiva AMI-a
Koncert legendarne downtempo grupe Thievery Corporation održan u subotu, 20. srpnja u punom Malom rimskom kazalištu rasplesao je publiku sa svojom vještom kombinacijom world, dub, reggae, hip-hop i elektroničke glazbe.
Grupa koja je u glazbene vode krenula kao duo kojeg čine Rob Garza i Eric Hilton iza sebe ima uspješnu višedesetljetnu karijeru, a u Puli su nastupali s punim bandom i čak četiri vokalista. Majstor ceremonije bio je Garza budući da Hilton rijetko kada nastupa uživo (što je i ovdje bio slučaj), a publika se na samom startu trebala malo strpjeti jer su zbog gužve u prometu glazbenici kasnili.
Na binu su se popeli bez održavanja tonske probe što je rezultiralo „šlampavim“ zvukom u kojem su se najviše osjetili manjak dubine basa i perkusija te u nekim pjesmama neusklađenost tona instrumenata i glasa.
Koncert je započeo s “A warning (dub)” iz njihovog prvog albuma na kojeg se uspješno nadovezala „Letter to The Editor“ u izvedbi Jamajčanke Raquel Jones. U nastavku su se brzinski mijenjali vokalisti, a najenergičniji od njih bio je Mr. Lif koji je gotovo pa „dirigirao“ publikom.
Laura Vall imala je zadaću otpjevati najveći hit banda „Lebanese Blonde“, u čemu nije briljirala kao ni u izvedbi pjesme „Meu Nego“ s kojom je započeo unplugged dio koncerta. Tu je neuštimanost vokala i instrumenata bila najbolnija, a cijeli je set na kraju spasio Puma Ptah usporenom i gotovo melankoličnom izvedbom pjesme „The Richest Man in Babylon” sa istoimenog albuma. Valli se ipak iskupila u bisu s vrlo uvjerljivom i emotivnom izvedbom pjesme „Sweet Tides“.
Ono što valja primijetiti je da su s godinama Thievery Corporation uspjeli stvoriti vrlo zanimljiv i pitak repertoar koji privlači ljubitelje glazbe svih generacija. Njihovo kombiniranje različitih glazbenih žanrova u svojoj bazi ima uvijek nešto prepoznatljivo i svojstveno samo njima, određeni glazbeni potpis koji se proteže kroz njihov cjelokupni materijal. Druga velika kvaliteta koja ih krasi je razigranost i direktna komunikacija s publikom u čemu prednjači gitarist i majstor indijskog sitra Rob Myers.
Publika u Malom rimskom kazalištu bila je oduševljena i rasplesana pa ovacije i aplauzi nisu nedostajali kao i zajedničko pjevanje s bandom. Ono s čime sigurno nije bila zadovoljna je bila organizacija rada šanka (s premalim brojem djelatnika) gdje se za piće čekalo i do pola sata.