Otvorene izložbe „Boogie – Woogie “ Silvane Konjevoda i Izabele Peculić Stančić u MMC‑u
Priredio B. V.
Samostalne izložbe „ Boogie – Woogie “ autorica Silvane Konjevoda i Izabele Peculić Stančić svečano su otvorene u petak, 18. listopada, u rovinjskom Multimedijalnom centru u organizaciji Pučkog otvorenog učilišta Grada Rovinja. Impresivan je to izložbeni postav koji objedinjuje više od 60 radova dviju riječkih likovnih umjetnica koje, kao kako ističe kustosica izložbi povjesničarka umjetnosti Elizabeta Rogović donose bitno različite likovne izraze, no „ Boogie – Woogie “ istodobno predstavlja i brojne sličnosti autorica.
„Silvanu Konjevoda i Izabelu Peculić Stančić povezuje grad Rijeka, generacijska pripadnost, česti susreti, mondrianovski šareni kružići te dubinski promišljena i višeznačna umjetnost. Rezultat tih sličnosti i razlika je ova izložba, koja je baš kao i boogie-woogie, razigrana, šarena, plesna, s dozom sjete i bluesa u podtonu“, naglasila je Elizabeta Rogović na otvaranju izložbe te istaknula da obje umjetnice povezuje i posvećenost pedagoškom radu te činjenica da svoju ljubav prema umjetničkom stvaranju prenose na mlade generacije u čemu se ogleda i njihova plemenita uloga.“
Dobrodošlicu autoricama i posjetiteljima izložbe poželjela je Dubravka Svetličić, ravnateljica Pučkog učilišta Grada Rovinja, te podsjetila da je Multimedijalni centar grada Rovinja 2006. godine postao važan kulturni prostor grada te je proteklih 18 godina bio dnevni boravak, ali i atelijer mnogim umjetnicima. U rovinjskom MMC‑u su izlagali brojni rovinjski umjetnici, između ostalih Aleksandar Garbin, Nikola Ražov Andrija Milovan… , kao i veliki broj likovnih umjetnika iz Istre, među kojima su Vinko Šaina, Nataša Bezić, Vedran Ružić…
“U rovinjskom MMC‑u svoje su radove predstavljali i renomirani hrvatski autori, među kojima su: Mirko Zrinščak, Siniša Majkus, Vatroslav Kuliš, Matko Trebotić i brojni drugi, a u ovom su galerijskom prostoru ostvarene i brojne izložbene suradnje s Etnografskim muzejom u Pazinu, Etnografskim muzejom Zagreb, Klovićevim dvorima i brojnim drugim ustanovama u kulturi “, kazala je Dubravka Svetličić te naglasila: „Ovaj prostor je kontinuirano bio dom kvalitetnoj likovnoj sceni, a kroz izložbene postave stalno smo nastojali čuvati, njegovati i izazivati rovinjsku likovnu publiku, kao i svu onu koja dolazi u naš grad. Posebno smo bili usmjereni na mlade i poticali razvoj publike. Likovni život ima kontinuitet u prostoru ovog centra, a tu je posebno važna suradnja sa Zavičajnim muzejom Grada Rovinja.“ Zahvaljujući svima koji su pomogli u organizaciji brojnih izložbi te likovnim umjetnicima i publici, Dubravka Svetličić je istaknula: „Ponosni smo na sve ono što smo u svijetu likovnosti radili u prostoru MMC‑a grada Rovinja, a posebno nam je drago da smo kao posljednju ovogodišnju izložbu ugostili „Boogie – Woogie“ likovnih umjetnica Silvane Konjevoda i Izabele Peculić Stančić“.
Govoreći o radovima na izložbi „Boogie Woogie“, kustosica Elizabeta Rogović je istaknula da Izabela Peculić Stančić svoj likovni svijet u Rovinju predstavlja kroz radove iz tri ciklusa „Color Therapy“, „Experience colours“ i „Coriandoli“, a povezuju ih boja kao likovni element, te činjenica da autorica posjetitelju želi ukazati na terapijski učinak slikarstva. „Umjetnica svoj postav koncipira po principu propitkivanja osobnog stvaralačkog procesa kao neprekidne aktivnosti u vremenu. Njezin je kreativni izraz kontinuirani postupak, danas gradi na onome što je već stvorila i ostavlja prostor za dalje. Ne stavlja točku na „i“ već usmjerava fokus na samo stvaranje, kojeg tretira poput happeninga, konačni produkt tog procesa nije primaran, autorica se odriče značenja samog materijalnog, iznad toga izdiže ideju samu“, istaknula je Elizabeta Rogović o radovima Izabele Peculić Stančić i u tekstu kataloga izložbe.
Izložena serija knjižica „Color Therapy“, svojevrsni su intimni dnevnici Izabele Peculić Stančić, a u seriji „Experience colours“,autorica predstavlja kombinaciju besprijekorno obojenih slikarskih platna (24 x 18 cm) te gledatelju nudi doživljaj iz nekonvencionalne perspektive. Naime, radove ne vješa zid već ih postavlja na blago izdignutu površinu te cjelinu tretira kao objekt, a slično polazište ima i pri predstavljanju slika iz serije „Coriandoli“. „Vođena istom idejom i sa željom apostrofiranja samog stvaralačkog procesa, koji je kako sama kaže never-ending story, Izabela slike iz serije ‘Coriandoli’ ne vješa klasično na zid, već ih uz njega prislanja“, napominje Elizabeta Rogović te dodaje da „Coriandoli“ donose „cijeli dijapazon bijelih slika različitih formata, koje u većoj ili manjoj mjeri prekrivaju tragovi crne boje u vidu mrlja ili svojevrsnih otisaka. Na njima titraju raznobojni kružići, poput šarenih korijandola koji se bacaju u trenucima sreće, veselja i zabave te zrcale autoričin užitak u procesu stvaranja.“
Predstavljajući izložbu radova Silvane Konjevoda, Elizabeta Rogović je naglasila da su slike-objekti iz njene serije „Boogie-woogie“ nastali od pronađenih predmeta koje autorica transponira u umjetnička djela. Ističući da titrave površine i sama dinamika slika daju mogućnost za povlačenje paralele s Mondrianom, kustosica ističe da „za razliku od Mondriana Silvana Konjevoda ostaje vjerna morandijevskoj paleti boja s tek ponekim žutim akcentom. Upravo je boja u formi spontano nanesenih bezobličnih mrlja nositelj likovnog izraza, a time se autorica još dodatno odmiče od Mondriana i približava tašističkom načinu slikanja iz istog vremenskog perioda.“
„Na njenim radovima većih formata (Horizont, Ružičasta putanja, Sve je dobro, Tajni život zvijezda) nailazimo na slutnju pejzaža. Silvana ne slika stvarnu pokrajinu, ali možemo slobodno reći da slika nekakav intimni prostor ili još egzaktnije unutarnji doživljaj svijeta koji je okružuje, svijet u koji su utkani osobni doživljaji i emocije. Nekonvencionalna u korištenju slikarskih elemenata, uporabom apstraktnog likovnog jezika i profinjenog kolorita ne slijedi vanjske uzore, ne zanimaju je ni priroda ni društvo, kao ni teorija, već gradi isključivo na odnosu slika-promatrač“, kazala je kustosica Rogović o radovima Silvane Konjevoda te zaključila da umjetnica „posjetitelja poziva na igru, na interakciju s radovima koji tu nisu u ulozi dekorativnog predmeta, ne oponašaju zbilju. Tu su u funkciji svojevrsnog okidača, nove stvarnosti, koju svatko treba pronaći za sebe.“
Silvana Konjevoda (1966.) u Rijeci je diplomirala na odsjeku likovne kulture Pedagoškog fakulteta uz izborni kolegij: grafika s pismom i primijenjena grafika (prof. Josip Butković). Živi u Rijeci, gdje se uz slikarstvo bavi i pedagoškim radom. Izlagala je na nekoliko samostalnih te na brojnim skupnim izložbama. Dobitnica je više priznanja i nagrada za svoj autorski i pedagoški rad. Članica je Hrvatskog društva likovnih umjetnika Rijeka i Hrvatskog društva likovnih umjetnika Istre.
Izabela Peculić Stančić (1967.) rođena je u Rijeci, gdje je diplomirala na Pedagoškom fakultetu 1992. godine, na Odjelu likovne kulture s izbornim kolegijem grafike. Od 2001. godine članica je Hrvatskog društva likovnih umjetnika Rijeka, a od 2011. Hrvatske zajednice samostalnih umjetnika. Voditeljica je likovne radionice W‑atelijer u Udruzi Art&Fun. Radovi joj se nalaze u zbirci Muzeja moderne i suvremene umjetnosti u Rijeci te u mnogim privatnim kolekcijama. Promovira likovnu kulturu kao slobodnu aktivnost (posjeti muzejima, likovne radionice), u suradnji s muzejima i galerijama
Izložba „Boogie Woogie“ je prodajnog karaktera, a u rovinjskom MMC‑u bit će otvorena do 8. studenog od 10 do 12 i 18 do 20 sati.