Art Panoptikum LVI u Gradskoj radionici

B. V.

07.11.2024.

Pedeset i šes­ti Art Panoptikum, pro­gram pred­stav­lja­nja suvre­me­ne umjet­nos­ti, umjet­ni­ka i nji­ho­vih novih izlož­bi odr­žat će se u subo­tu, 9. stu­de­nog u 19.30 sati u Gradskoj radi­oni­ci u Puli.

Na samom počet­ku pred­sta­vit će se veli­ka retros­pek­tiv­na izlož­ba japan­skog umjet­ni­ka Keiichi Tanaamia pod nazi­vom „Adventures in Memory“ pos­tav­lje­na u National Art Center u Tokiju do 11. stu­de­nog. Grafički dizaj­ner, ilus­tra­tor, video umjet­nik i likov­ni umjet­nik, Tanaami je poz­nat po živo­pis­nim dje­li­ma natop­lje­nim boja­ma koje inten­ziv­no odra­ža­va­ju nje­go­va sje­ća­nja iz dje­tinj­stva u vri­je­me Drugog svjet­skog rata i utje­ca­ja ame­rič­ke pop kul­tu­re s kojom se susreo nakon rata.

U dru­goj temi sli­je­di pri­kaz retros­pek­tiv­ne izlož­be ame­rič­ke vizu­al­ne umjet­ni­ce Alison Knowles koja tra­je do 26. siječ­nja slje­de­će godi­ne u muze­ju Wiesbaden. Kao umjet­ni­ca poz­na­ta je po svo­jim ins­ta­la­ci­ja­ma, izved­ba­ma, zvuč­nim rado­vi­ma i publi­ka­ci­ja­ma, a bila je među osni­va­či­ma avan­gard­nog pokre­ta Fluxus, među­na­rod­ne mre­že umjet­ni­ka koji su teži­li spa­ja­nju raz­li­či­tih umjet­nič­kih medi­ja i disciplina.

Nakon toga bit će riječ o samos­tal­noj izlož­bi švi­car­skog umjet­ni­ka Uga Rondinonea „Solar spi­rit“ u muze­ju Würth 2 u Künzelsau koja je orga­ni­zi­ra­na povo­dom dodje­le 15. Robert Jacobsen Prize Zaklade Würth  i otvo­re­na je do 23. ožuj­ka slje­de­će godi­ne. Jedan od naj­poz­na­ti­jih svjet­skih umjet­ni­ka svo­je gene­ra­ci­je, Ugo Rondinone svo­ju umjet­nost koris­ti za istra­ži­va­nje odno­sa izme­đu pri­rod­nog svi­je­ta i ljud­skog sta­nja dok raz­miš­lja o vre­me­nu i sva­kod­nev­nom životu.

A slje­de­ća tema posve­će­na je izlož­bi uzbe­kis­tan­ske umjet­ni­ce i fil­ma­ši­ce Saodat Ismailove pod nazi­vom „A Seed Under Our Tongue“ koja je otvo­re­na u Zakladi Pirelli HangarBicocca u Milanu do 12. siječ­nja 2025. Njeni rado­vi stav­lja­ju u sre­di­šte povi­jest Centralne Azije, a pose­bi­ce polo­žaj žena i tamoš­njih kul­tur­nih praksi.

Potom na red dola­zi pri­kaz veli­ke retros­pek­tiv­ne izlož­be kolum­bij­skog umjet­ni­ka Fernanda Botera koja će biti otvo­re­na do 19. siječ­nja 2025. u Palazzo Bonaparte u Rimu, a okup­lja pre­ko 120 rado­va ovog umjet­ni­ka. Njegov pre­poz­nat­ljiv stil, tako­đer poz­nat kao “Boterismo”, karak­te­ri­zi­ran je svje­tlim kolo­ri­tom i pri­ka­zom figu­ra u pre­na­gla­še­no kor­pu­lent­nom volu­me­nu. Boterov reali­zam pre­kri­va sloj hiper­re­alis­tič­ke višez­nač­nos­ti juž­no­ame­rič­kog podri­je­tla što može pred­stav­lja­ti poli­tič­ku kri­ti­ku ili humor, ovis­no o samom djelu.

U nared­noj temi pred­stav­lja se ame­rič­ka umjet­ni­ca Dana Schutz, koju sma­tra­ju za jed­nu od naj­ta­len­ti­ra­ni­jih sli­ka­ri­ca svo­je gene­ra­ci­je, s izlož­bom koja je otvo­re­na u Zbirci George Economou u Ateni pod nazi­vom „The Sea and All Its Subjects” do ožuj­ka slje­de­će godi­ne. Schutz je poz­na­ta po svo­jim ges­tu­al­nim, figu­ra­tiv­nim sli­ka­ma koje čes­to uzi­ma­ju odre­đe­ne teme ili nara­tiv­ne situ­aci­je kao pola­zi­šte. Ona sli­kar­ski pre­vo­di nema­te­ri­jal­ne kon­cep­te u dina­mič­ne kom­po­zi­ci­je koje pos­tav­lja­ju sli­kov­na pita­nja s humo­rom i maštom, ima­ju­ći za uzor dje­la Maxa Beckmanna i Marije Lassnig.

U pos­ljed­njoj temi govo­ri se o retros­pek­tiv­noj izlož­bi nedav­no pre­mi­nu­log slav­nog japan­skog arhi­tek­te Fumihiko Makia koja je pod nazi­vom „Towards Humane Architecture“ u novom muze­ju Reinhard Ernst u Wiesbadenu otvo­re­na do 9. velja­če slje­de­će godi­ne. Maki je 1993. dobio Pritzkerovu nagra­du za svoj rad kroz koji čes­to istra­žu­je pionir­sku upo­tre­bu novih mate­ri­ja­la i spa­ja moder­ni­zam s japan­skom arhi­tek­ton­skom tradicijom.

Program Art Panoptikum u orga­ni­za­ci­ji Gradske radi­oni­ce pri­pre­ma i vodi Boris Bogunović, a pro­gram­ske aktiv­nos­ti Gradske radi­oni­ce podr­ža­va­ju Ministarstvo kul­tu­re i medi­ja te Grad Pula dok je ulaz na sva doga­đa­nja besplatan.