Koncert S/UMAS goes SOUNDPAINTING u Koncertnoj dvorani Rondo

B. V.

19.11.2024.

Udruga Rondo Histriae u surad­nji sa split­skom udru­gom Summarum pred­stav­lja­ja doga­đaj iz Ciklusa kon­ce­ra­ta nove, eks­pe­ri­men­tal­ne i impro­vi­zi­ra­ne glazbe_0.5: kon­cert S/UMAS goes SOUNDPAINTING koji će biti odr­žan u subo­tu, 23. stu­de­nog u 20 sati u Koncertnoj dvo­ra­ni Rondo DC‑a Rojc.

Nastupaju: Silvija Anić (el.klavir), Nikolina Kapitanović (flauta), Toska Lumezi (flauta), Igor Ivanović (kla­ri­net), Marko Gerbus (sopran sak­so­fon), Deni Pjanić (tenor sak­so­fon), Vedran Momčilović (alt sak­so­fon), Erna Čizmić Rebić (bari­ton sak­so­fon) i Neven Radaković (midi-kla­vi­ja­tu­ra/sin­t/e­lek­tro­ni­ka/o­bjek­ti).

S/UMAS goes SOUNDPAINTING je pro­jekt surad­nje ansam­bla za suvre­me­nu glaz­bu S/UMAS iz Splita i diri­gen­ta-skla­da­te­lja-per­for­me­ra Nevena Radakovića, u sklo­pu kojeg se istra­žu­ju eks­pe­ri­men­tal­ne izved­be­ne prak­se skla­da­nja u real­nom vre­me­nu i impro­vi­zi­ra­na, kon­cep­tu­al­na i per­for­ma­tiv­na kom­po­zi­ci­ja. Projekt se u kon­cep­tu­al­no-izved­be­nom smis­lu kre­će po pros­to­ru gdje se susre­ću i pro­ži­ma­ju teatar, per­for­mans, zvuč­na i glaz­be­na umjetnost.

Prva izved­ba pro­jek­ta zamiš­lje­na je kao istra­ži­va­nje kre­ta­nja i per­cep­ci­je akus­tič­kog, elek­tro­akus­tič­nog i elek­tro­nič­kog zvu­ka u pros­to­ru. Poigravanjem čul­nom depri­va­ci­jom nagla­ša­va se poje­di­no osje­til­no infor­mi­ra­nje, a svr­ha mu je izo­š­tra­va­nja per­cep­ci­je i pro­dub­lje­nje spe­cifič­nog osje­til­nog doživljaja.

Ansambl S/UMAS osno­van je 2015. godi­ne pri Umjetničkoj aka­de­mi­ji u Splitu, na ini­ci­ja­ti­vu umjet­nič­kog vodi­te­lja ansam­bla Gordana Tudora. Ovaj mla­di ansambl ubr­zo se namet­nuo među spe­ci­ja­li­zi­ra­nim sas­ta­vi­ma za izvo­đe­nje suvre­me­ne glaz­be u Hrvatskoj kao jedan od naj­ak­tiv­ni­jih i najpropulzivnijih.

U sre­di­štu inte­re­sa i izved­be­ne prak­se ansam­bla glaz­ba je 20. i 21. sto­lje­ća, neri­jet­ko u teh­nič­ki i ins­tru­men­ta­cij­ski pri­la­go­đe­nim ina­či­ca­ma usmje­re­nih razvi­ja­nju izvo­đač­kih, impro­vi­za­cij­skih, teh­nič­kih i inter­pre­ta­cij­skih vje­šti­na čla­no­va. Od samo­ga osnut­ka ansambl uspješ­no sura­đu­je s emi­nent­nim glaz­be­nim umjet­ni­ci­ma (Dubravko Detoni, Ryo Noda, Tim Hodgkinson i Vincent Royer), dok im Ana Horvat, Mátyás Wettl, Ole Hübner, Deni Pjanić te Gordan Tudor posve­ću­ju svo­je sklad­be. Njihove izved­be glaz­be Alena i Nenada Sinkauza dije­lom su soun­d­trac­ka za film „Zora“ Dalibora Matanića. S/UMAS je odr­žao broj­ne kon­cer­te na pres­tiž­nim fes­ti­va­li­ma, kao što su: Muzički Biennale Zagreb, Izlog suvre­me­nog zvu­ka, Glazbena tri­bi­na Opatija, Music-Mission-Vision – Dani suvre­me­nog muzi­ci­ra­nja Zagreb, Dani Julija Knifera i Međunarodni fes­ti­val komor­ne glaz­be Osijek, Split Art Convention, Split Sax Weekend, Dani nove glaz­be, Ispod bine, Festival zna­nos­ti, Music Sandbox Split, Mediteranski fes­ti­val knji­ge Split i drugi.

U svib­nju 2021.g. izda­ju svoj prvi album „It Is What It Is“, nazvan po isto­ime­noj kom­po­zi­ci­ji G. Tudora, a u pro­sin­cu iste godi­ne Jutarnji list ga svr­sta­va u top 5 kla­sič­nih albu­ma 2021. g. te je jedi­ni album doma­će pro­duk­ci­je na toj ljes­tvi­ci. Članovi ansam­bla oso­bi­to su ponos­ni na svo­je huma­ni­tar­ne pro­jek­te, poput S/UMAS goes POP i S/UMAS goes Hollywood, kao i na pro­jek­te kroz koje mla­đe nara­šta­je upoz­na­ju sa suvre­me­nom glaz­bom, „Glazba poma­že“ Glazbene mla­de­ži Split te vlas­ti­ti pro­jekt „Music Bus“.

Događaj je orga­ni­zi­ran u sklo­pu pro­gra­ma “Ciklus kon­ce­ra­ta nove, eks­pe­ri­men­tal­ne i impro­vi­zi­ra­ne glazbe_0.5” kojeg vodi udru­ga Rondo Histriae uz finan­cij­sku pot­po­ru Upravnog odje­la za kul­tu­ru i razvoj civil­nog druš­tva gra­da Pule i Upravnog odje­la za kul­tu­ru i zavi­čaj­nost Istarske županije.