Ples, glazba i drama na daskama INK‑a u siječnju i veljači
B. V.
Istarsko narodno kazalište Gradsko kazalište Pula nastavlja svoju sezonu nazvanu Oda srcu u siječnju i veljači s mnoštvom raznovrsnih programa.
Plesna premijera sezone Ode srcu je „S Robertom“ (21. i 22. veljače), izvedbeni solo u kojem istraživanje prošlosti označava temelje projiciranja i stvaranja djela i koreografskog vokabulara u sadašnjosti. Kao konceptualna okosnica rada tako se uspostavlja autoreferencijalnost, a sama izvedba svojevrsno je suočavanje s Robertom Milevoj unutar i izvan plesa, ali i putovanje kroz dva desetljeća autoričina rada na profesionalnoj plesnoj sceni.

Nova 2025. godina u INK‑u otvara se s recitalom Lovre Marušića (14. siječnja), dobitnika niza priznanja na međunarodnim pijanističkim nagradama, za kojeg kritika kaže da su mu misli i umjetnička imaginacija brži od prstiju, a koji će se predstaviti izborom iz opusa Beethovena, Sibeliusa, Schuberta i Liszta.
Od plesnih izvedbi valja istaknuti komad „Priprema za sadašnje“ (15. siječnja) u koreografiji Ane Kreitmeyer i dramaturgiji Nine Gojić, predstavu koja plovi od anksioznosti do borbenosti zaranjajući u mrak i povišeno svjetlo, baveći se pokušajem afektivnog snalaženja u izazovima koje klimatska kriza postavlja pred nas.

„Screenagers vol. 2“ (21. siječnja) Giuseppea Chica i Barbare Matijević zamišljena je kao refleksivni, DIY mjuzikl u kojem, iz osobnog iskustva i u prvom licu, izvođačica predstavlja intimnu kolekciju pjesama o opskurnim emocijama koje osjeća, ali za koje ne uspijeva pronaći riječ u svakodnevnom životu. Njezina je misija kroz pjesme uhvatiti frustracije, boli, radosti i porive koji lutaju divljinom njezine psihološke unutrašnjosti – unutrašnjosti koja neobično podsjeća na naš umreženi medijski krajolik, a s kojim će se gledatelji tijekom predstave moći povezati putem svojih pametnih telefona.
Izvedba „Kompas“ (29. siječnja) Simonea Aughterlonyja, Petre Hrašćanec i Saše Božića, nastala u okviru dvogodišnjeg istraživačkog projekta Twins koji je pokrenula umjetnička organizacija 21:21, oprezno plovi prema razumijevanju stranca, dok razumijevanje izostaje.

Koreografkinja Silvia Marchig gostuje s plesnom izvedbom „Oh, Mary Shelley“ (13. veljače), koja je, također, i kontradiktorni izvedbeni eksperiment i umjetničko istraživanje privida cjelovitosti ljudskog tijela i identiteta, potaknuta vlastitim iskustvom tjelesnosti kao fluidne kategorije, tijela koje je stalno u promjeni, koje je samo prividno jedinstveno, cjelovito i zdravo (ili ne).
Dramski program u novoj godini otvara komad Stephena Evansa i Marka Torjanca „Tere i Luce“ (16. siječnja), humoreska i satira koja nas poziva da se suočimo ne samo sa samima sobom, već i s pitanjem kako društvo i njegove vrijednosti utječu na nas i naše osobne vrijednosti, stavove, principe i odluke, uz obavezno cinično protupitanje: „Zašto su Tere i Luce, hrvatske Thelma i Louise?”.

Od gostujućih dramskih izvedbi valja spomenuti komad Carla Goldonija „La moglie saggia • Mudra žena“ (7. i 8. veljače), u režiji Giorgia Sangatija i produkciji Talijanske drama HNK Ivana pl. Zajca Rijeka i Teatro Stabile del Veneto, te „Prekid preko veze“ (10. veljače) Tristana Petitgirarda, u režiji Krešimira Dolenčića i produkciji Kazališta Moruzgva. Nadalje, u režiji Ivana Planinića valja spomenuti gostovanje predstave „Doviđenja na nebu – razgovori s Krležom“ (25. veljače), nastale prema motivima spisa Predraga Matvejevića, u kojoj se prenosi dvostruko svjedočanstvo: Matvejevićevo o Krleži kao neukrotivom sugovorniku te Krležino vlastito o njegovom umjetničkom i političkom životopisu.
Od programa Tribina i javnih predavanja, Predikata, valja spomenuti zanimljivo predavanje o neurobiologiji emocija Vide Demarin (20. siječanj) i o aporijama jezičnog standarda Mate Kapovića (24. veljače), kao i tribinu s jednim od pionira našeg artivističkog, političkog i participativnog kazališta, čija skupina Montažstroj na europskoj sceni egzistira već 35 godina, Borutom Šeparovićem (30. siječnja).
Tijekom siječnja i veljače INK će reprizirati i svoje dosadašnje uspješnice, „3plet“ Andree Gotovina (17. i 18. siječnja), „Ljudski glas“ (31. siječnja i 1. veljače) u režiji Juga Đorđevića i „Samo kraj svijeta“ u režiji Matije Ferlina (24. i 25. siječnja).