Održano predavanje Roberta Nepotija o neorealizmu u talijanskoj kinematografiji
 
U srijedu, 19. siječnja 2011. godine, održano je povodom nastavka programa “Italija kroz svoj autorski film”, predavanje talijanskog filmskog kritičara i profesora Roberta Nepotija na temu neorealizma u talijanskoj kinematografiji.
Nepoti je svoju pažnju usmjerio prema inspirativnom i znalačkom fokusiranju na neke od bitnih značajki i koncepata koji i danas izazivaju struku  u promišljanju jednog od daleko najznačajnijih oblika kinematografskog izražavanja i interpretiranja života tadašnjeg vremena.
Svako od imena koja su ostala trajno upisana u talijansku kulturu svojim kinematografskim potezima i postupcima (od Luchina Viscontija, Vittorija De Sice, Roberta Rosselinija pa do Luigija Zampe i Federica Felinija) na različit način koristi neorealistične formate u svojim radovima.
Ovaj se smjer iz mnogih razloga može smatrati političkim projektom, kao takav je i imao primarni cilj osvještavanja nacionalnog identiteta no u posljednjim se nastojanjima nije ostvario, poručio je Nepoti i dodao bitan podatak o prijelomnim trenucima talijanske povijesti koja je u tim godinama, a nakon totalitarističkih fašističkih Mussolinijevih modela, tražila svoj put u svijetu “nove demokracije”.
Zanimljivi su bili i podaci o publici, koja tada rezultate filmskog neorealizma nije prepoznavala ni podržavala. Veću su pažnju, saznajemo, privlačili filmovi s Totoom, sentimentalne melodrame, tzv. filmovi-opere, mahom kategorije “narodnog spektakla”.
S obzirom na to da je i tada filmska industrija funkcionirala prema principima tržišta, ova činjenica, uz onu konstantnog nerazumijevanja i izostanka institucionalne podrške, nikako nije išla u prilog razvoju smjera te je njegova produkcija počela nestajati, veli Nepoti.
Izvor: http://www.glasistre.hr/kultura/vijest/308214
Foto: http://farm5.static.flickr.com/4038/4260731450_af3e4c8b66.jpg





