POČEO 7. WEEKEND MEDIA FESTIVAL
[lang_hr]Predavanjem Scotta Morrisona, jednog od najutjecajnijih marketinških stručnjaka u Velikoj Britaniji, otvoren je sedmi po redu Weekend Media Festival u Rovinju, najveće regionalno okupljanje komunikacijske industrije. S obzirom na to da su, kako kaže direktor festivalskog programa Nikola Vrdoljak, komunikacije danas sveprisutne u mjeri da i sami ljudi postaju mediji, cilj ovogodišnjeg izdanja festivala jest propitivanje novih komunikacijskih modela koji ne moraju nužno proizlaziti iz komunikacijske industrije. Razlog je to da sedmi Weekend Media Festival nastoji okupiti i ostale poslovne sektore s područja showbizza, digitala i ekonomije uz tematsku obradu ključnih poslovnih tema. Sudionike festivala tako očekuje ukupno pedesetak predavanja, panela, prezentacija i radionica koje se održavaju u ukupno pet festivalskih dvorana.[/lang_hr]
[lang_hr]Predavanjem „Ubrzani lider (The Accelerated Leader)“, Scott Morrison otvorio je festival i upoznao sudionike s njegovim konceptom „pozitivnog poremećaja (positive disruption)“ u sklopu kojeg nastoji razviti osobine vođe kod menadžera i kreatora biznisa nekih od najvećih i najjačih svjetskih brendova. Prema riječima Morrisona, organizacije koje imaju previše menadžera, a premalo vođa ne funkcioniraju na najvišoj mogućoj razini. Upravo je takvim organizacijama potreban pozitivni poremećaj s ciljem dobivanja onog najboljeg od ljudi s kojima lider radi. U svojoj dvadesetogodišnjoj karijeri Morrison je surađivao s tvrtkama poput Nikea, Levi’sa i Diesela, a napomenuo je kako se osobine koje vođa mora imati sastoje od konstantnog učenja, prihvaćanja konflikta, stalne znatiželje te oslobađanja svog punog potencijala. Publici je u svom stilu za kraj poručio „Shake shit up! Go create!“ te dodao kako je najučinkovitiji pokretač uspješnog rada emocija koju ljudi u taj rad unose.[/lang_hr]
[lang_hr]U isto vrijeme Morrisonovog predavanja, održao se i zanimljivi panel „Start me up – kome to stvarno treba“ tijekom kojeg su sudionici nastojali preispitati koristi korištenja javnog novca za financiranje start-upova. Od ostalih predavanja prvog dana festivala svakako valja istaknuti ono prof. dr.sc. Dejana Verčića sa Sveučilišta u Ljubljani koji je govorio o teškoćama s kojima se danas suočava struka odnosa s javnošću. U predavanju nazvanom „Smrt odnosa s javnošću“ Verčić se dotaknuo globalnih trendova koji utječu na promjenu odnosa kako u novinarstvu tako i u PR‑u.[/lang_hr]
[lang_hr]- Dvadeseto je stoljeće bilo stoljeće masovnog komuniciranja. Masovni su mediji bili podijeljeni na novinarski i reklamni dio. Za smišljanje i izradu reklama s vremenom se razvilo oglašavanje, a za utjecaj na novinarske objave nastali su odnosi s javnošću. U našem stoljeću poslovne se korporacije pretvaraju u medijske kuće i same proizvode medijske sadržaje, čemu su najviše pridonijeli internet i njegovi društveni mediji. Pojava tih društvenih medija stvorila je novu kategoriju – masovno samokomuniciranje. U tom novom svijetu glavna podjela u medijima više nije između novinarstva i oglašavanja nego između izdavaštva i sadržaja. Nestaje razlikovanje između novinarskih i plaćenih sadržaja. Drugim riječima, ako kupite dovoljno oglasa, masovni mediji daruju vam besplatni PR – istaknuo je Verčić. [/lang_hr]
[lang_hr]Uslijedio je panel naslova „Mad Med vs. Math Men“ u kojem su Davor Bruketa (Bruketa&Žinić OM), Sašo Dimitrievski (Pristop Group), Ivan Kovačević (Agrokor) i Larisa Zdravković (ZenithOptimedia Adriatic) govorili o načinima kako tehnologija transformira kreativnost, a zatim je održana revija reklamnih agencija koja nosi titulu marketinškog događaja godine u regiji.[/lang_hr]
[lang_hr]Na reviju pod nazivom „Balcannes“ ove je godine prijavljeno rekordnih 148 projekata. Projekte je prijavilo 59 agencija i 111 oglašivača iz šest zemalja regije, a najviše projekata prijavile su agencije McCann, Publicis, BBDO i Grey mreža te Degordian, Bruketa&Žinić OM i Via Media. Publici je na velikom platnu prikazano 25 najboljih projekata godine i to u kategorijama hrane, pića, telekomunikacijske industrije, osiguravajućih usluga, robe široke potrošnje i dr.[/lang_hr]
[lang_hr]Napomenimo kako organizatori na ovogodišnjem izdanju Weekend Media Festivala očekuju ukupno četiri tisuće sudionika, među kojima preko 500 akreditiranih novinara, više od 130 predavača, panelista i voditelja te više od 300 studenata iz cijele regije.[/lang_hr]
Tekst i foto: Marko PERCAN






