Prihvatiti konflikt – Razgovor sa Scottom Morrisonom
[lang_hr]Najistaknutije ime ovogodišnjeg izdanja rovinjskog Weekend Media Festivala svakako je Scott Morrison. Riječ je o britanskom marketinškom stručnjaku s 20 godina iskustva u radu s nekim od najuspješnijih svjetskih tvrtki poput Saatchi&Saatchi, Wieden and Kennedy, P&G, Nike, Activision, Levi’s i Diesel. Morrison, koji je proglašen jednim od 30 najutjecajnijih britanskih vođa marketinga, ujedno je i redoviti komentator poslovnih pitanja iza kojeg stoji suradnja s Timesom, BBC-ijem, Mediaweekom i Campaignom. Predsjedavao je dodjeljivanjem nekih od najprestižnijih nagrada u marketinškoj industriji, a redovito održava i predavanja na brojnim fakultetima u Londonu i Parizu.[/lang_hr]
[lang_hr]- Možete li nam za početak opisati Vaš tipičan radni dan?[/lang_hr]
[lang_hr]- Iskreno, to ovisi. Sada vodim sam svoj biznis. Imam klijente s kojima radim. Dva puta tjedno radim s klijentima na kreiranju marketinške strategije. Ostatak mog radnog tjedna sastoji se od sudjelovanja na radionicama, sastoji se od coachinga, održavanja govora, sudjelovanja na zbivanjima poput Weekend Media Festivala. Petak je ipak moj omiljeni radni dan jer uvijek pola dana odvojim za vrijeme s obitelji. Moja žena, moja kćer i ja provedemo zajedno petak popodne, odemo negdje na večeru… to mi je svakako najvažnije.[/lang_hr]
[lang_hr]- Tijekom svoje bogate karijere surađivali ste s nekima od najjačih svjetskih brendova. No pokušajmo Vašu priču o ubrzanom lideru staviti u kontekst Hrvatske gdje je ekonomska situacija teška. Nalazimo se u recesiji, mnogo ljudi ostaje bez posla. Koliko mjesta Vašem konceptu ubrzanog lidera ostavlja takva situacija u kojoj se većina tvrtki zapravo bori za goli opstanak?[/lang_hr]
[lang_hr]- U svom predavanju poseban naglasak stavljam na pitanje „zašto?“. Dobar lider, osim odgovora na pitanje što i kako nešto napraviti, zna i odgovor na pitanje zašto to napraviti. Uvijek inzistiram da moj klijent zna što je viša svrha onoga što se radi. Općenito, u uspješnim poslovnima zna se zašto se nešto radi, a isto znaju i uspješni lideri. Ukoliko je lider orijentiran samo na pitanje što napraviti, on nije po ničemu poseban, to mogu kopirati svi. Ali nitko ne može kopirati tvoje „zašto“, razlog zbog kojeg radiš to što radiš. Prvo što savjetujem klijentima jest da u svoje kompanije uvedu snažnu i prepoznatljivu kulturu. To pomaže odrediti cilj kojim kompanija u budućnosti namjerava ići. To je prvi korak i nema veze s time jeste li ili niste u recesiji. Velika Britanija je tek nedavno izišla iz recesije, a većina promjena u vodstvu koje sam vodio zapravo su se i dogodila baš za vrijeme recesije. Stoga na recesiju treba gledati kao na pravo vrijeme za propitkivanje i reprogramiranje Vašeg posla.[/lang_hr]
[lang_hr]- U skladu s time, kako bi glasila Vaša poruka za hrvatske poslovnjake i pokretače biznisa?[/lang_hr]
[lang_hr]- Iskoračite. „Step up! Make the change!“ Postanite lideri, postanite vođe. Prestanite samo pričati. Naučite sagledati makro situaciju. Lideri imaju veliku odgovornost da upravo oni učine razliku, da budu ta razlika koju žele vidjeti.[/lang_hr]
[lang_hr]- Vaš posao u cjelosti je orijentiran na rad s različitim profilima ljudi, a to je često uistinu zahtjevno. Što Vam je u Vašem poslu najteže?[/lang_hr]
[lang_hr]- Vrlo je izazovno prihvatiti konflikt. Izazov je i identificirati razloge zbog kojih određena kompanija ne radi ono što bi trebala kako bi poboljšala poslovanje. To često znači konflikt, ali kao što sam rekao, njega treba prihvatiti. Tada manje treba misliti na opasnost, a više na priliku jer konflikt itekako može biti pozitivan. U kompanijama uvijek imate ljude koji su navikli određene stvari raditi na određeni način i nikako drugačije. Oni čuvaju status quo. S druge strane imate one ljude koji žele promjenu, koji žele ubrzanje. Stoga ja jednostavno moram naći način da i jedni i drugi krenu u istom pravcu. I to zna biti pravi izazov.[/lang_hr]
[lang_hr]- Osim marketingom u kojem ste izgradili karijeru, bavili ste se i glazbom kao DJ te stand-up komedijom. Kakvu ulogu humor ima u cijeloj priči o uspješnom marketinškom vođenju?[/lang_hr]
[lang_hr]- Osobina dobrog vođe jest da zna doprijeti do emocija ljudi. Najbolji način za se približiti ljudima je upravo prići im na emocionalnom planu. To se može ostvariti na mnogo načina, no smatram da je humor svakako jedan od najboljih. Ukoliko se s ljudima možeš smijati, to znači da se nalazite na istoj „valnoj duljini“, a to je za uspješno poslovanje itekako bitno.[/lang_hr]
[lang_hr]Razgovarao: Marko PERCAN[/lang_hr]





