“Gradionica – Vrtni đir” u Gradskoj radionici

28.04.2016.

U subo­tu, 30. trav­nja od 16:00 do 20:00 sati u vrtu Gradske radi­oni­ce (Ljudevita Posavskog 10, Pula-Stoja) odr­žat će se inte­rak­tiv­ni pro­gram koji uklju­ču­je pre­zen­ta­ci­ju, radi­oni­cu, glaz­bu, sli­kar­stvo,… u cilju stva­ra­nja pros­to­ra spon­ta­nog dje­lo­va­nja i surad­nje, a nada­sve dija­lo­ga. Arhitektica Breda Bizjak pred­sta­vi­ti će pro­jekt “Otvoreni grad”, a kao zaseb­nu temu istra­ži­ti će se mjes­to Vrta kao kon­cep­tu­al­ni i stvar­ni pros­tor u umjetnosti.

041breda

Vrt je već dugo omi­lje­na tema u umjet­nos­ti. Kao mjes­to usam­lje­nih sanja­re­nja, kao mjes­to roman­tič­ne lju­ba­vi, uto­či­šte od pri­ti­sa­ka moder­nog živo­ta, kao sim­bol sta­tu­sa i tež­nji, taj­no­vi­to mjes­to za medi­ta­ci­ju o smrt­nos­ti ili smis­lu živo­ta, a tako­đer i skro­vi­šte. Iako priv­lač­nost Vrta osta­je kons­tan­ta, način na koji ga umjet­ni­ci pri­ka­zu­ju dra­ma­tič­no se raz­li­ku­je ovis­no o peri­odu, kul­tur­nim povez­ni­ca­ma i teh­ni­ci. Srednjovjekovna pred­sta­va Vrta pro­že­ta je ale­go­rič­nim zna­če­nji­ma i snaž­nom spi­ri­tu­al­noš­ću, dok su pri­ka­zi u Renesansi i Baroku mani­fes­ta­ci­je bogat­stva i moći. U 19. sto­lje­ću učin­ci indus­tri­ja­li­za­ci­je i uspon sred­nje kla­se potak­li su novi oblik vrt­ne iko­no­gra­fi­je jer po prvi put Vrt više nije isklju­či­vo podru­čje eli­te. Kućni vrto­vi bili su omi­lje­ni subjekt umjet­ni­ka Moderne, a kroz deko­ra­tiv­ne objek­te i ukra­se, vrt je živio u inte­ri­je­ri­ma tije­kom cije­le godi­ne. Na pri­je­la­zu u 20. sto­lje­će umjet­ni­ci poči­nju gle­da­ti na vrto­ve ne kao mjes­ta hor­ti­kul­tu­re, već kao mjes­ta koja tran­sfor­mi­ra­ju svje­tlost i boju te ih suoča­va­ju s vlas­ti­tim fan­ta­zi­ja­ma i stra­ho­vi­ma dok u Postmoderni Michel Foucault pre­poz­na­je Vrt kao hete­ro­to­pij­sko mjes­to odnos­no kao pros­tor bav­lje­nja raz­li­či­tim pogle­di­ma koji gra­de sli­ku moguć­nos­ti, budu­ći je nje­go­va loka­ci­ja isto­vre­me­no fizič­ka i psihološka.

Fotografija