Art Panoptikum XXXV u Gradskoj radionici

09.06.2022.

Gradska radi­oni­ca u Puli orga­ni­zi­ra novo pre­da­va­nje u edu­ka­tiv­no-infor­ma­tiv­noj seri­ji Art Panoptikum koje će se odr­ža­ti u subo­tu, 11. lip­nja u 20.30 sati u nji­ho­vom vrt­nom pros­to­ru na Stoji.

Trideset i peti Art Panoptikum u cije­los­ti je posve­ćen nekim od služ­be­nih poprat­nih doga­đa­nja Bijenala u Veneciji te istak­nu­ti­jim samos­tal­nim izlož­ba­ma u grad­skim muze­ji­ma. Tako će se na počet­ku pred­sta­vi­ti pre­gled­na izlož­ba jed­nog od naj­u­tje­caj­ni­jih umjet­ni­ka današ­nji­ce Anish Kapoora. Ovaj bri­tan­ski umjet­nik indij­skog pori­jek­la izla­že u pros­to­ri­ma Gallerie dell’ Academia i Palazzo Manfrin sta­ri­je i pot­pu­no nove rado­ve uklju­ču­ju­ći i dje­la izve­de­na s pig­men­tom Vantablack tzv. “naj­cr­njom crnom”, koje može­te pogle­da­ti do 9. lis­to­pa­da. U slje­de­ćoj temi govo­ri se o retros­pek­tiv­noj izlož­bi rado­va jed­ne od pre­dvod­ni­ca suvre­me­ne umjet­nos­ti u SAD‑u pokoj­ne ame­rič­ke kipa­ri­ce Louise Nevelson pod nazi­vom „Persistence” u povi­jes­nim pros­to­ri­ma Procuratie Vecchie. Ova izlož­ba tra­je do 11. ruj­na i služ­be­no je poprat­no doga­đa­nje Bijenala u Veneciji. U dvo­ra­ni Palazzo Ducale pod nazi­vom Sala del­lo Scrutinio do 29. lis­to­pa­da mogu se pogle­da­ti naj­no­vi­ja dje­la jed­nog od naj­poz­na­ti­jih sli­ka­ra današ­nji­ce nje­mač­kog umjet­ni­ka Anselma Kiefera i to je sadr­žaj slje­de­će teme. Naziv izlož­be „Questi scrit­ti, quan­do ver­ran­no bru­ci­ati, daran­no final­men­te un po’ di luce” dola­zi iz dje­la tali­jan­skog filo­zo­fa Andrea Ema. Dalje sli­je­di pred­stav­lja­nje izlož­be u Palazzo Grassi gdje je do 8. siječ­nja slje­de­će godi­ne pos­tav­lje­na veli­ka mono­graf­ska izlož­ba pod nazi­vom “open-end”, posve­će­na juž­no­afrič­koj umjet­ni­ci Marlene Dumas koju sma­tra­ju jed­nom od naj­u­tje­caj­ni­jih umjet­ni­ca na suvre­me­noj umjet­nič­koj sce­ni. Izložba okup­lja više od 100 rado­va i foku­si­ra se na nje­zi­nu cje­lo­kup­nu sli­kov­nu pro­duk­ci­ju, s izbo­rom sli­ka i crte­ža nas­ta­lih od 1984. do danas.

Nakon toga bit će riječ o izlož­bi juž­no­ko­rej­skog sli­ka­ra Chun Kwang Younga pod nazi­vom „Times Reimagined” koja je služ­be­no poprat­no doga­đa­nje bije­na­la i tra­je do 27. stu­de­nog ove godi­ne. Prema vlas­ti­tim rije­či­ma, ovaj korej­ski umjet­nik bavi se “izra­ža­va­njem sna­ge duha naših pre­da­ka” i raz­miš­lja­njem o “bol­nom moder­nom druš­tvu”. Fokus slje­de­će teme usmje­ren je na izlož­bu pod nazi­vom „Palazzo del­la Memoria” Raqiba Shawa, indij­skog umjet­ni­ka bazi­ra­nog u Londonu i poz­na­tog po raskoš­nim i  detalj­nim sli­ka­ma zamiš­lje­nih svje­to­va, umet­nu­tim dra­gu­lji­ma i kori­šte­njem emaj­la živih boja. Izložba je do 25. ruj­na pos­tav­lje­na u Ca’ Pesaro barok­noj pala­či koja je smje­šte­na na Grand Canalu, a danas se nala­zi u sus­ta­vu 11 muze­ja koji­ma uprav­lja Fondazione Musei Civici di Venezia. U Palazzo Cavanis do 27. stu­de­nog pos­tav­lje­na je izlož­ba fran­cu­ske umjet­ni­ce Claire Tabouret „I am spa­ci­ous, sin­ging flesh” kao služ­be­no poprat­no doga­đa­nje bije­na­la i o njoj će se govo­ri­ti u novoj temi. Kroz niz figu­ra­tiv­nih sli­ka nas­ta­lih tije­kom pos­ljed­njih neko­li­ko godi­na, Tabouret istra­žu­je vari­ja­ci­je seb­s­tva i iden­ti­te­ta, koris­te­ći raz­li­či­te pri­ka­ze žena i dje­ce koje pro­na­la­zi u arhiv­skim fotografijama.

Na kra­ju pre­da­va­nja bit će riječ o izlož­bi pod nazi­vom „An Archaeology of Silence” ame­rič­kog sli­ka­ra Kehinde Wileya poz­na­tog po natu­ra­lis­tič­kim por­tre­ti­ma Afroamerikanaca pri čemu čes­to stva­ra povez­ni­ce s rado­vi­ma sta­rih maj­sto­ra. Ova izlož­ba može se vidje­ti do 24. srp­nja u Fondazione Giorgio Cini smje­šte­noj u neka­daš­njem samos­ta­nu na Isola di San Giorgio Maggiore.

Program Art Panoptikum u orga­ni­za­ci­ji Gradske radi­oni­ce pri­pre­ma i vodi Boris Bogunović. Ulaz na pro­gram­ske aktiv­nos­ti Gradske radi­oni­ce je bes­pla­tan. Program Art Panoptikum ostva­ru­je se uz finan­cij­sku pot­po­ru Grada Pule i Ministarstva kul­tu­re i medi­ja RH.

Priredio B. V.