Izvrsno uprizoren „Amarcord“ na daskama INK‑a oduševio publiku

24.10.2022.

Kostimi, sce­no­gra­fi­ja, glu­ma, dina­mi­ka, glaz­ba… sve su to odli­ke sjaj­ne pred­sta­ve “Amarcord” pre­mi­jer­no upri­zo­re­ne u Istarsko narod­nom kaza­li­štu Gradskom kaza­li­štu Pula, u petak, 21. lis­to­pa­da. Riječ je o kopro­duk­ci­ji INK s HNK Ivana pl. Zajca Rijeka.

Predstava je rađe­na pre­ma kul­t­nom Fellinijevom fil­mu za kojim ni naj­ma­nje ne zaos­ta­je, napro­tiv. Kako je i sam film vrlo teatra­lan, cije­la pri­ča jako dobro izgle­da i na kaza­liš­nim daska­ma. Ipak, nije lak zada­tak imao argen­tin­ski reda­telj Luciano Delprato koji je i autor ove adap­ta­ci­je. Redatelj je mis­lio i na naj­ma­nje deta­lje i našao odlič­na rje­še­nja za sva­ku, pa i naj­zah­tjev­ni­ju scenu.

Ponekad je to bilo uz pomoć rek­vi­zi­ta, pone­kad uz igru svje­tla, a čes­to uz pomoć impo­zant­ne sce­no­gra­fi­je koju pot­pi­su­je Balen Parra, a čija je asis­ten­ti­ca Puljanka Paola Lugarić. Oblikovatelj svje­tla Dario Družeta izvr­s­no je odra­dio zah­tje­van posao.

Dinamična predstava

Iako tra­je punih sto minu­ta, pred­sta­va je zbog dina­mi­ke vrlo gled­lji­va i ni na tre­nut­ke nije zamor­na. Radnja pred­sta­ve, kao i fil­ma, doga­đa se tri­de­se­tih godi­na proš­log sto­lje­ća, no aktu­al­na je i danas. Problemi odras­ta­nja i sta­re­nja, lije­pi ali i oni tuž­ni život­ni doga­đa­ji – od vjen­ča­nja do spro­vo­da, zor­no su pri­ka­za­ni zahva­lju­ju­ći sjaj­nom glu­mač­kom ansamblu.

Igraju sve redom glum­ci riječ­kog HNK: Olivera Baljak, Tanja Smoje, Jelena Lopatić, Aleksandra Stojanović Olenjuk, Biljana Lovre, Ivna Bruck, Serena Ferraiuolo, Jasmin Mekić, Dean Krivačić, Giueseppe Nicodemo, Edi Čelić, Mario Jovev, Andrea Tich i Deni Sanković.

Veliki glu­mač­ki ansambl na tre­nut­ke se čini i većim no što je, zbog brze izmje­ne sce­na. Svi glu­me gro­te­sk­no, poma­lo kari­ki­ra­no, no ne i pre­tje­ra­no – taman koli­ko tre­ba za zor­ni pri­kaz Fellinijevih likova.

Već u prvoj sce­ni zbog boja kos­ti­ma i izgle­da liko­va (poseb­no fri­zu­ra) jas­no je da je riječ o Fellinijevom dje­lu. Ovdje valja istak­nu­ti sjaj­ne kos­ti­me za koje je tako­đer zas­luž­na Balen Parra, a asis­tent joj je bio Ivan Botočki.

Predstava obi­lu­je i pokre­tom, ima tu mno­go ple­sa i pre­poz­nat­lji­ve glaz­be koja odra­ža­va duh Fellinijeve Italije.

Kultne scene i u predstavi

Valja istak­nu­ti dvi­je sce­ne po koji­ma mno­gi pam­te Amarcord, a koje je Delprato vrhun­ski upri­zo­rio. Prva je kad je psi­hič­ki boles­tan zio pro­vo­di vri­je­me sa svo­jom obi­te­lji no izne­na­da se pop­ne na sta­blo i viče „Voglio una don­na!“ Redatelj je ovdje dosjet­lji­vo upo­tri­je­bio kaza­liš­nu lut­ku koja se umjes­to zia „penje na stablo“.

Još jed­na kul­t­na sce­na Amarcorda je ona kada mla­di Titta sret­ne pro­da­va­či­cu duha­na iznim­no veli­kih gru­di kojom je zbog toga fas­ci­ni­ran te ju, na njen iza­zov podig­ne. Ona se na to uzbu­di i poka­že mu svo­je ogrom­ne gru­di te ga natje­ra da ih lju­bi na što se on poč­ne gušiti.

Predstava je pre­pu­na smi­ješ­nih sce­na, duho­vi­tih repli­ka, sjaj­nih pri­zo­ra sto­ga ne čudi da ju je publi­ka nagra­di­la glas­nim i dugo­traj­nim pljeskom.

Tekst Paola ALBERTINI

Fotografije iz arhi­ve INK‑a