(Ne)vidljivi – mladi u kulturi: Otvorena izložba GRISAyouth u galeriji Fontika
Tekst Boris VINCEK - Fotografije iz arhiva udruge Faro11
Osmo izdanje GRISIAyouth‑a održano je u petak, 29. rujna, a u organizaciji udruge za razvoj kreativnih industrija Faro11 iz Rovinja. Izložba je postavljena u nedavno otvorenoj umjetničkoj galeriji Fontika. Svojim se radovima predstavilo pet istarskih mladih umjetnika novih medija do 35 godina.
Na ovoj su jednodnevnoj pop-up izložbi brojni okupljeni mogli vidjeti radove Dore Ramljak, Dore Brkarić, Marka Šircela, Gee Raić i Josipe Škrapić. Osim instalacije Gee Raić, većinom se radilo o video uradcima koji tematiziraju pitanja opstojnosti pojma slobode i slobodnog pojedinca u zadanoj stvarnosti i propitivanjem mehanizama kako i ako do nje doći. Kako je GRISIAyouth izložba natjecateljskog karaktera, ovogodišnji jednočlani žiri činio je nagrađivani multimedijalni umjetnik i fotograf Damir Žižić koji je odlučio da je najbolji rad RE-Inhabiting Movement Dore Ramljak.
Dora Ramljak, rođena u je Puli 2001. godine a diplomu iz dizajna iz smjera fotografije stekla je na Royal Academy of Arts The Hague 2023. godine. Bavi se istraživanjem materijala i pre-koncepcija pridajući važnost senzornoj percepciji svijeta s težnjom stvaranja pristupačnije i razumljivije stvarnosti. Tendencija istraživanja više medija daje joj mogućnost obogaćivanja fotografske prakse, eksperimentiranja sa stvarnošću zvučnog krajolika, instalacijama i intervencijama u javnom prostoru. Vjeruje u umjetnost kao alat koji može oblikovati i pronaći smisao u svim socijalnim sferama.
Rad RE-Inhabiting Movement fotografsko je istraživanje i audio esej o kretanju ljudi u javnim prostorima. Fokus je na percepciji različitosti prema istima. Umjetnica tematizira razumijevanje ukorijenjenih ponašanja i načina na koji institucionalni prostori komprimiraju naše znanje o tijelu ugrožavajući tako dobrobit pojedinca u svrhu osiguravanja što veće produktivnosti i podrivanja kapitalističke matrice. Njegu, slušanje i osjetila Ramljak koristi kao smjernice u procesu preoblikovanja i ponovnog uspostavljanja praksi skrbi.
Za glazbenu pratnju bio je zadužen slovenski audio umjetnik Jura Plestenjak Nakova, a manifestacija je održana pod pokroviteljstvom Upravnog odjela za kulturu i zavičajnost Istarske županije.
Ovaj tekst sufinanciran je sredstvima Fonda za poticanje raznovrsnosti i pluralizma elektroničkih medija.



















