Rebirth of the Jazzbina: Roj Osa meets Rob Mazurek u klubu Kotač
Beton’s Brew
Tekst Boris VINCEK • Fotografije Ivana-Nataša TURKOVIĆ
Koncertna ponuda preporođene Jazzbine nam je u subotu, 15. studenog servirala izvrstan koncert Roj Osa meets Rob Mazurek u ugodno popunjenom klubu Kotač Društvenog centra Rojc.
Roj Osa čine Nenad Sinkauz – gitare, elektronika, Alen Sinkauz – bas, pulsar 23 i Marco Quarantotto – bubnjevi, a zajedno s rado viđenim gostom Robom Mazurekom na trubi, udaraljkama i glasu u Puli su predstavili zamaman i uzbudljiv projekt “Beton Kino”. Radi se o dvostrukom albumu snimljenom tijekom umjetničke rezidencije u Splitu i dopunjen materijalom s No Jazz Festivala. Tijekom pulskog koncerta Mazurek i ekipa nisu se zadržali na snimljenom materijalu pa je publika mogla poslušati i neke nove numere.
Suradnja Roja Osa i Roba Mazureka je glazbena jeka u kojoj je moguće čuti mnogo inspirativnih glasova. Tu je truba fusion Milesa sa žestinom „Bitches Brewa“ i elegancijom „Filles de Kilimanjaro“, gitara i bas ranih Tortoisea – od „Millinos Now Living Will Never Die“ do „Standardsa“ te bubanj kojeg opsjeda duh Tonija Williamsa. Jazz i više od toga – jer nitko u ovom projektu ne bježi od svojih korijena pa su se jeci pridružili i uporni glasovi metala, funka i punka.
Roj Osa je žilav organizam, ostinato mašina u kojoj se uloge poput ritam i melodijske sekcije miješaju i pretapaju, precizan instrument koji bezgrešno secira tempo, graditelj neodoljivih crescenda i dinamičnih obrata. Svi su instrumenti i elektronički filteri koji ih nadopunjuju u konstantnom dijalogu uz pokoji monolog koji povremeno preuzima glavnu ulogu, no majstor ceremonije je Mazurekova truba koja vješto manipulira emocijama slušatelja, reže, miluje, viče i urla, nježno zaplače i utapa se u tužnoj priči samo da bi se kasnije nasmijala na račun tog trenutka slabosti.
Mazurekov stil sviranja je gol, izravan, iskonski iskren i hrabar – primordijalni krik ogoljele duše koja nema što skrivati i spremna je podijeliti svaki kutak vlastite intime. Projicirana na zvučni zid Roja Osa, njegova truba vrti filmove tvrdoglavih borbi, zatrovanih poraza, iznenadnih ushita, neizbježnih padova, umirujućih tješenja i upornih ustrajanja. Program Kina Beton regulira adrenalin, dopamin i serotonin – uzbuđuje, nagrađuje i smiruje, a njegovi selektori – braća Sinkauz, Quarantotto i Mazurek – pažljivo probiru emotivna stanja koja nude opčinjenoj publici. Ova potonja bila je hipnotizirana od samog početka koncerta pa je poziv na bis bio neizbježan. Povici i aplauzi tijekom nastupa bili su srčani stoga je lako zaključiti da je i ovaj put Jazzbina ispunila sva očekivanja pa i više od toga.
Koncert je realiziran u suradnji Kluba Kotač i ponovno pokrenutog međunarodnog koncertnog ciklusa Jazzbina Pula, čime se nastavlja povezivanje lokalne eksperimentalne scene s relevantnim akterima svjetske improvizirane glazbe. Događaj je organiziran uz podršku Ministarstva kulture i medija RH i Grada Pule, a produkciju potpisuju Klub Kotač i Udruga Kontakt.





















