Izložba fotografija Vida Barića „Mladi, divlji, neispavani“ u Dnevnom boravku DC‑a Rojc
Samostalna izložba fotografija novina Vida Barića naziva „Mladi, divlji, neispavani“ bit će otvorena u petak, 29. travnja u 20 sati Dnevnom boravku DC‑a Rojc.

Fotografije koje autor predstavlja tematiziraju sudionike hrvatske trap scene, takozvani “novi reper-ski val”. Divlje prizore s trap koncerata i tuluma Barić je fotografirao u razdoblju između 2015. i 2020. godine, a snimani su tijekom hrvatskih festivala trap glazbe, poput bračkog “Graffiti na gradele”, kao i na opskurnim privatnim tulumima na nepoznatim lokacijama. Osim najvažnijih protagonista hrvatske trap scene, kao što su bendovi Kukus Klan, High5 ili Buntai, fotografije prikazuju i supkulturni sloj publike koja prati rad i koncerte navedenih glazbenika.

Barić se hobistički bavi fotografijom, s posebnim interesom za “iskrenu fotografiju” (candid). Snima isključivo na film, a seriju fotografija “Mladi, divlji, neispavani” već je predstavljao na izložbama u Mariboru, Splitu i Rijeci.
“Spontanim ili intencionalnim kadriranjem, serija fotografija „Mladi, divlji, neispavani“, reflektirajući skupinu u djelovanju ili pojedinca kao alegoriju cjeline, priča je o zajedništvu prijatelja, poznanika, prolaznika i glazbenih protagonista suvremenog reperskog Novog vala. Bez cenzure, surovo i glasno, fotografije Vida Barića egzistiraju kao aktualni narativi”, navela je u svom osvrtu na fotografije povjesničarka umjetnosti Katarina Podobnik.

“Fotografije su nastajale tijekom nekoliko godina i na različitim lokacijama, ali u razdoblju prije no što se trap pojavio u mainstreamu”, rekao je o izložbi autor Vid Barić.
“Danas je, kako znamo, taj podžanr rapa postao neporeciva muzička činjenica, a u svoju glazbu ga jednako miksaju i rockeri i folkeri. Ja ga se sjećam kao čudnog reperskog fenomena iz podruma, za kojeg mari tek nekolicina ljudi. Fotografiranju trapera privukla me opća estetika tog muzičkog pokreta, pomalo i sam zvuk, ali i činjenica da se radilo o doista divljim tulumima, na kojima ekipa poga i stage divea kao da je riječ o punokrvnom punku. Vidio sam nešto u tome, i jednostavno sam htio bilježiti fotoaparatom razvoj tog žanra, kao i samih izvođača te njihove publike,” rekao je uoči izložbe autor fotografija Barić.

Vid Barić (Rijeka, 1988.) magistrirao je na Odsjeku za kulturalne studije Filozofskog fakulteta u Rijeci. Živi u Zagrebu i radi kao novinar. Autor je romana “Fiumanski, opet lažeš” (Shura publikacije, 2020.) i zbirke novinskih reportaža “Vrabac protiv dabrova i ostale novinske priče” (Shura publikacije, 2021.) Dobitnik je nagrade Fra Ma Fu za najbolju novinsku reportažu u 2018. godini (“Tko je tajanstveni podravski dobročinitelj?”, Nedjeljni Jutarnji 10.06.2018). Piše prozu i novinske tekstove, s posebnim interesom za reportažu. Nekadašnji je profesionalni snowboarder, hrvatski reprezentativac i autor više snowboarderskih filmova kao član međunarodnog kolektiva YOUGOFIRST. Hobistički se bavi fotografijom.

Programi u Dnevnom boravku realizirani su sredstvima Ministarstva kulture i medija, Zaklade Kultura nova i Grada Pule.
Priredio B. V.