Svečano otvorenje 12. Međunarodnog festivala Organum histriae|Opening ceremony of the 12th International Festival Organum Histriae|Cerimonia d’apertura del 12° Organum Histriae
Vrijeme: 1. rujna 2009.
Mjesto: Župna crkva Marijina uznesenja, Umag
Organizator: Organum histriae, Umag
Time: the 1st of September, 2009
Place: Parish Church of the Assumption of Mary, Umag
Organization: Organum Histriae, Umag
— — — — — — — — — — — — — — — — — — –
Baroknim vatrometom dviju virtuoznih trublji i orgulja sinoć je otvoren 12. Međunarodni festival «Organum histriae».
Last night Umag hosted the opening of the 12th International Festival Organum Histriae.
U Župnoj crkvi Marijina uznesenja u Umagu, sjedištu ovog putujućeg festivala, nastupili su trubljači Stanko Arnold, profesor na ljubljanskoj muzičkoj akademiji i njegov student, danas već renomirani glazbenik, Vedran Kocelj.
U svečanu atmosferu baroknog slavlja uveo nas je orguljaš Pavao Mašić, bivši student umjetničkog ravnatelja Festivala, profesora Marija Penzara. Njegove solističke točke u kojima je pokazao svu svoju virtuoznost i istančanu interpretaciju, ispreplitale su se sa Koceljevim i Arnoldovim nastupima.
Nakon zvuka orgulja, diskretno se pridružila trublja u Honnegerovoj «Intradi» koja je potaknula živi jednosatni barokni diskurs. Odabrana djela nizala su se u intenzivnom dramaturškom konceptu koji je ocrtao osnovna načela barokne estetike.
Besprijekorna komunikacija i zajedništvo učenika i profesora očarala je brojnu publiku već u Vivaldijevom Koncertu za dvije trublje u C – duru, te je bila potvrđena i u remek djelu Tartinija i pompoznom Franceschinijevom Koncertu koji je nakon Mašićeve primamljive izvedbe Rossijeve «Toccate Settime», bio idealan svečani završetak. (I. R.)
On this occasion renowned musicians Stanko Arnold, professor at the Ljubljana Music Academy, and Vedran Kocelj, his student, performed at the Parish Church of the Assumption of Mary in Umag.
Pavao Mašić, organist and former student of the artistic director of the festival, led the audience into the baroque atmosphere.
His virtuoso performances entwined with the presentations by Kocelj and Arnold.
After the sounds of the organ, the trumpet discreetly joined the Honneger «Intrada», which inspired a lively one-hour baroque discourse. The selected compositions reflected the dramatic baroque aesthetic principles.
The impeccable communication and unity of professors and students amazed the audience, who enjoyed the presentations of compositions by Vivaldi, Tartini, Francheschini and Rossi.