“Nevidljivi MAFAF” u New Yorku
Vrijeme: 09. ožujka 2012.
Mjesto: New York

Izložba i istraživački projekt Nevidljivi MAFAF kustosice Branke Benčić predstavit će se na dvije lokacije u New Yorku: od 09. do 19. ožujka 2012. u Gallery MC (izložba i screening program) te 20. ožujka, s početkom u 19:00 sati u u Residency Unlimited gdje će se održati projekcija radova T. Gotovca, I. Martinca, V. Peteka, S. Trifkovića, I. Faktora, Z. Mustaća i drugih autora.
MAFAF, Međuklupski i autorski festival amaterskog filma, manifestacija je koja se od 1965. do 1990. odvijala u Puli neposredno prije Festivala igranog filma.
Dvadeset godina nakon posljednjeg izdanja, putem dostupne dokumentacije i arhivskih materijala, pokušat će se učiniti vidljivom nevidljiva povijest MAFAF‑a, kako bi se festival kontekstualizirao, valorizirala njegova važnost i rehabilitiralo sjećanje na festival koji je brojem prijavljenih filmova i prisutnih autora bio najveća manifestacija alternativnog i neprofesionalnog filmskog stvaralaštva u Jugoslaviji.
MAFAF je bio jednostavno – MAFAF, festival koji je nikao iskreno, spontano, iz entuzijazma, ne iz teorija – zapisao je Nikola Lorencin u katalogu prilikom obilježavanja 25. obljetnice MAFAF‑a 1990. godine. Nastao u neposrednoj blizini Festivala jugoslavenskog igranog filma koji se održavao u pulskoj Areni, potaknut vremenskim i duhovnim okruženjem zagrebačkog GEFF‑a i ideja anti-filma, dva festivala imala su značajnu ulogu u formiranju MAFAFa. Heterogena produkcija kino klubova u kulturnom prostoru nekadašnje SFRJ obuhvaća različite tematske, estetske, produkcijske, društvene i kulturne paradigme, radovima koji se na specifičan način odnose prema filmskom mediju, sustavu kinematografije i jeziku filma, koji su usmjerili amaterski film, ponudivši estetski koncept koji je stvaralački poticao.
Izmještanje konteksta
Informativni program / Nevidljivi MAFAF predstavlja istraživačku platformu, projekt koji se u etapama realizira kroz prepoznatljive prezentacijske formate – izložbu, programe filmskih projekcija, serije razgovora, publikacije, a ima ulogu u stvaranju arhiva, čuvanju i prikupljanju građe. Prezentacija filmskog materijala i dokumentacije odvijala se u galerijskom kontekstu, a izmještenost filmskog materijala u galerijski kontekst može omogućiti novo čitanje i razumijevanje kako dokumentacije tako i cjelokupnog konteksta festivala MAFAF i produkcije kino klubova. Riječ je o pokušaju otvaranja novoga diskurzivnog prostora i stvaranje subjektivne reinterpretacije. Stoga, namjera projekta nije stvaranje fiksnog povijesno utemeljenog narativa, nego naznačavanje mape fragmenata, mozaika podataka, proizvoljno povezanih detalja, kako bi se artikulirao drugačiji pogled. Možemo provjeriti, riječima Save Trifkovića, dobitnika nagrade na Prvom MAFAF‑u da li još uvijek traje dilema prve večeri: da li je MAFAF velika iluzija generacije iz 1965. godine?
Branka Benčić