Jagoda Buić u tršćanskom Revoltella muzeju do 12. 1.
[lang_hr]Izložba radova Jagode Buić, naše poznate kostimografkinje, modne dizajnerice i tapiseristice, po prvi put se prikazuje u Italiji, točnije u tršćanskom Revoletella muzeju u kojem je izložba postavljena do 12. siječnja 2014. Jagoda Buić je međunarodno prepoznata umjetnica, čiji su radovi izloženi u najpoznatijim i najpriznatijim svjetskim muzejima kao što je Metroplotan u New Yorku, Muzej moderne umjetnosti de la Ville u Parizu, Muzej suvremene umjetnosti u Zagrebu, Stedelijik u Amsterdamu, itd.[/lang_hr]
[lang_hr]Izložba je zajednički projekt Muzeja za umjetnost i obrt (MUO) i Galerije moderne i suvremene umjetnosti Civico Museo Revoltella iz Trsta, a priprema se u povodu ulaska Hrvatske u EU, priopćeno je iz MUO‑a. Odabirom djela za izložbu nastojalo se naglasiti svestranost Jagode Buić, čiji se interesi kreću od umjetničkog eksperimenta, prvenstveno na području dizajna tekstila i tapiserije do totalnog dizajna u teatru, koji je i realizirala u predstavi Williama Shakespearea “Richard III.” u zagrebačkom Dramskom kazalištu Gavella 1997. godine.[/lang_hr]
[lang_hr]
Tijekom pedeset godina rada stvaralački se realizirala kao kostimografkinja, scenografkinja, pa i redateljica, a ponajprije kao autorica prostornih ambijenata od tkanih formi za što je stekla i najveća priznanja na domaćoj i inozemnoj umjetničkoj sceni. Autori izložbe željeli su odabirom djela istaknuti kretanja umjetničkih interesa Jagode Buić u zadnjih nekoliko godina pa će tako zaokret prema tehnici kolaža u posljednjem desetljeću njezina stvaranja predočiti izbor radova iz ciklusa Carta canta, a posjetitelji će vidjeti i najnovije kolaže koji na izložbu dolaze izravno iz ateljea, ističu organizatori.[/lang_hr]
[lang_hr]
Koncepcija izložbe Jagode Buić izvedena je iz prethodno realiziranih retrospektiva u Zagrebu i Splitu 2010. i 2011. Prvenstveno se naglašava jedinstvenost njezina stvaralačkog pristupa kroz oblikovanje tekstila, kroz odnos prema teatru i tretiranje materije kostima kao ravnopravnog likovnog elementa. Kao ključna ističe se inovacija Jagode Buić u tapiseriji, izvedena kao eksperiment u prostoru, s idejom totalnog dizajna. U tapiseriji Jagoda Buić objedinjuje svoje znanje i iskustvo dizajnerice, kostimografkinje, scenografkinje, slikarice – sudionice avangardnih kretanja umjetnosti i svoje duboko poštovanje i osjećanje kontinuiteta milenijske tradicije dalmatinskih tkalja. O tome svjedoče monumentalne prostorne kompozicije poput “Crnog listanja” iz 1978. ili “Crnog ambijenta” iz 1974., djela za koja je nagrađena 1975. na Bijenalu u Sao Paulu.[/lang_hr]