Utjecaj neriješenog ubojstva
Tekst Elvis LENIĆ
KINO: NOĆ ZLOČINA, redatelja Dominika Molla

Povodom Noći europskog filma u pulskom Kinu Valli početkom ovog tjedna prikazan je izvstan francuski krimić „Noć zločina“ (La nuit du 12), redatelja Dominika Molla koji je radnju filma smjestio u francuski grad Grenoble.
Na početku filma mlada djevojka (Lula Cotton-Frapier) napušta bučnu zabavu kasno u noći i kreće prema vlastitoj kući, a u zasjedi je čeka maskirani napadač koji na nju baca benzin i zatim je živu zapali. Stravično ubojstvo šokira rodbinu i prijatelje, a policija počinje istraživati ljude s kojima je žrtva bila povezana i ubrzo spoznaju da je imala brojne partnere, što znači i velik broj potencijalnih sumnjivaca.
No, kako vrijeme prolazi detektivi ne uspijevaju pronaći dokaze i sve su veće šanse da pravda neće biti ispunjena i da će počinitelj ostati nekažnjen. U filmu je naročito bitan središnji lik mlađeg detektiva (Bastien Bouillon) koji poslu pristupa vrlo savjesno i jako je frustriran činjenicom da unatoč velikom trudu ne uspijevaju postići nikakve pomake.
Bouillon izvrsno glumi i s potisnutim emocijama i verbalnom suzdržanošću pomalo podsjeća na lik detektiva kojeg je u odličnom trileru „Zatočene“, redatelja Denisa Villeneuvea, glumio Jake Gyllenhaal. Povrh toga, rekreira se vozeći noću bicikl na otvorenoj kružnoj stazi, a te povremene sekvence kruženja s biciklom mogu se protumačiti i kao metafora stanja u kojem se njegov neriješeni slučaj nalazi.
Moll je napravio dobar potez što film nije režirao dokumentarističkim pristupom, nego su kadrovi pažljivo osmišljeni i stilizirani. Vizualnu dimenziju prate rafinirani zvučni efekti i povremena pažljivo umetnuta glazba, čime se postiže vrlo dojmljiv ugođaj tijekom cijelog filma.
Svojim redateljskim pristupom Moll uspijeva filmu podariti i određenu metafizičku dimenziju. Njegovi likovi zatočenici su stanja iz kojeg se ne mogu izvući, budući da svoje živote provode u zamci neriješenog ubojstva.