Serije za invizibilno kino – James Benning: “Bez naziva (vrijeme)”

31.03.2017.

Filmske muta­ci­je naj­av­lju­ju pro­gram „Bez nazi­va (Vrijeme)“ i gos­to­va­nje jed­nog od naj­u­tje­caj­ni­jih pred­stav­ni­ka ame­rič­ke neo­avan­gar­de Jamesa Benninga, od 30. ožuj­ka do 4. trav­nja 2017. u Zagrebu, Rijeci i Vodnjanu.

Za svo­je prvo puto­va­nje u Zagrebu, Rijeci i Vodnjanu, James Benning će upri­zo­ri­ti šest vizu­al­nih for­mu­la za raču­na­nje rada vre­me­na u seri­ji pet­lji „Bez nazi­va (Vrijeme)“. Benningova veli­ka pet­lja psi­ho­ge­ograf­ska je mapa šest digi­tal­nih loopo­va za pom­no išči­ta­va­nje šest sus­ta­va pro­mje­ne vre­me­na, koje će autor otva­ra­ti dan po dan u šest raz­li­či­tih gale­rij­skih ambi­je­na­ta sa sudi­oni­ci­ma cije­log ili dije­la raču­nal­nog itinerarija.

benning

Krajolici su funk­ci­je vre­me­na, a subjek­ti su funk­ci­je kra­jo­li­ka govo­ri Benning o svo­joj poli­ti­ci este­ti­ke u tra­ja­nju i doku­men­ti­ra­nju duha pros­to­ra i vre­me­na. Izmještena i razve­de­na topo­gra­fi­ja puto­pi­sa „Bez nazi­va (Vrijeme)“ uklju­ču­je šest feno­me­na za šest funk­ci­ja vre­me­na koje autor otva­ra i pove­zu­je tije­kom šes­tod­nev­nog ini­ne­ra­ri­ja za gle­da­nje i slu­ša­nje. Lekcijsko puto­va­nje zapo­či­nje­mo zagre­bač­kim pet­lja­ma: „Čitateljičinom pet­ljom“ (raz­go­vor i otvo­re­nje 30. ožuj­ka u 19 sati u Institutu za suvre­me­nu umjet­nost u Zagrebu), „Željezničkom pet­ljom“ (raz­go­vor i otvo­re­nje 31. ožuj­ka u 19 sati u MM cen­tru u Zagrebu), „Petljom crte­ža“ (otvo­re­nje 1. trav­nja u 19 sati u Muzeju suvre­me­ne umjet­nos­ti – Stalni pos­tav “Zbirke u pokre­tu“, u Zagrebu) i „Petljom kok­sa“ (otvo­re­nje 2. trav­nja u 20 sati u Galeriji Greta u Zagrebu). U Rijeci Benning otva­ra „Petlju siro­vog želje­za“ (otvo­re­nje 3. trav­nja u 19 sati u Mini-art kinu), a u Vodnjanu pos­ljed­nju „Šumsku pet­lju“ (otvo­re­nje 4. trav­nja u 19 sati u Apoteci).

Instalacije za šest pros­to­ra „Bez nazi­va (Vrijeme)“ oda­brao je James Benning, a pro­gram se odvi­ja se u sklo­pu inter­dis­ci­pli­nar­nog pro­jek­ta umjet­nič­ke orga­ni­za­ci­je Film-pro­tu­film Serije za invi­zi­bil­no kino i više­go­diš­njeg istra­ži­va­nja Filmskih muta­ci­ja za pro­miš­lja­nje modu­sa pri­je­no­sa sus­ta­va sli­ka, zna­nja i memo­ri­je film­skog dis­po­zi­ti­va u digi­tal­nom dobu, kus­to­si­ce Tanje Vrvilo.

Program je ostva­ren u part­ner­stvu i suor­ga­ni­za­ci­ji s Muzejom suvre­me­ne umjet­nos­ti, Institutom za suvre­me­nu umjet­nost, MM cen­trom – Kulturom pro­mje­ne Studentskog cen­tra i Galerijom Greta u Zagrebu, Art-kinom Croatia u Rijeci te Apotekom – pros­to­rom za suvre­me­nu umjet­nost u Vodnjanu i pro­gra­mom Kino umjet­ni­ka, uz podr­šku Hrvatskog audi­ovi­zu­al­nog cen­tra (HAVC), Ministarstva kul­tu­re RH i Ureda za obra­zo­va­nje, kul­tu­ru i sport Grada Zagreba.

Više o pro­gra­mu i ras­po­red pro­jek­ci­ja pro­na­đi­te ovdje.

Priredio B. V.