“PROCESS ISpainT(H)ING?!_0.2” u Dnevnom boravku DC‑a Rojc

17.12.2021.

Koncertni per­for­mans „PROCESS ISpainT(H)ING?!_0.2“ bit će odr­žan u pone­dje­ljak, 20. pro­sin­ca u 19 sati u Dnevnom borav­ku Rojca. Cijeli pro­gram pre­no­sit će se uži­vo u pro­gra­mu Radio Rojca.

Nastupaju Luka Žužić (trom­bon), Miroslav Tovirac (bas gita­ra, fx, elek­tro­ni­ka), Marko Grbac Knapić (sem­plo­vi, fx, elek­tro­ni­ka), Neven Radaković (Rhodes el.klavir, fx, elek­tro­ni­ka) i Marco Quarantotto (bub­nje­vi, uda­ralj­ke). Tonski tehničar je Dean Pavletić – Tone, a za tehničku pot­po­ru se pobri­nuo AudioLab d.o.o.. Umjetnički vodi­telj i autor kon­cep­ta je Neven Radaković.

Projekt „PROCESS ISpainT(H)ING?!“ usmje­ren je na pro­ce­su­al­nost – umjetničko-istraživački pro­ces kao ključno – nepre­dvi­di­vo, otkrivajuće i (poten­ci­jal­no) transformirajuće iskus­tvo. Konceptualno i teorij­ski osla­nja se na Soundpainting, mul­ti­dis­ci­pli­nar­ni zna­kov­ni jezik za skla­da­nje u real­nom vre­me­nu (auto­ra Waltera Thompsona) – s ciljem stva­ra­nja i razvi­ja­nja novog, autor­skog „ISpainting“ zna­kov­nog jezi­ka (IStrian soun­d­pa­in­ting), okupljajući glaz­be­ni­ke, skla­da­te­lje i soun­dart umjet­ni­ke koji dje­lu­ju na polju ekpe­ri­men­tal­ne, impro­vi­zi­ra­ne glaz­be, inter­me­di­jal­ne i hibrid­ne umjet­nos­ti, a koji su na ovaj ili onaj način veza­ni uz Istru (IS).

U izved­be­nom aspek­tu pro­jekt „PROCESS ISpainT(H)ING?!“ kreće se na raz­me­đi glaz­be, soun­dar­ta, per­for­mans arta i glaz­be­nog teatra, mjenjajući umjetničko-izvedbene for­me i izvođačke for­ma­ci­je od izved­be do izved­be, ali uvi­jek zadržavajući zajednički naziv­nik u eks­pe­ri­men­toj i impro­vi­za­cij­skoj kom­po­zi­ci­ji, otvarajući per­for­ma­ti­vi pros­tor za susret i prožimanje ino­va­tiv­nih i radi­kal­nih autor­skih sen­zi­bi­li­te­ta, kon­ce­pa­ta i este­ti­ka umjet­ni­ka koji u danom tre­nut­ku čine autorsko-izvođački kor­pus. Svaka nova izved­ba, metodološki i orga­ni­za­cij­ski nave­za­na je na umjetničko istraživanje i umjetničku rezi­den­ci­ju, kroz koje se sva­ka nova event kom­po­zi­ci­ja kon­cep­tu­ali­zi­ra. Tako će ovom kon­cert­nom per­for­man­su pret­ho­di­ti dvi­je metodološke faze: umjetničko istraživanje „Improvizije_0.3“, te umjetnička rezi­den­ci­ja „PROCESS ISpainT(H)ING!?_0.2“, koja od 17. – 20.12. okup­lja pete­ro istar­skih umjetnika-skladatelja-izvođača: Luku Žužića, Miroslava Tovirca, Marca Quarantotta, Nevena Radakovića i Marka Grbca Knapića.

U središtu pozor­nos­ti umjetničkog istraživanja „Improvizije_0.3“ je razvoj midi ins­tru­men­ta koji se teme­lji na apro­pri­ja­cij­skim stra­te­gi­ja­ma, pro­ce­si­ma i teh­ni­ka­ma. Aproprojacija (pri­sva­ja­nje) podra­zu­mi­je­va korištenje „tuđih“ (kon­ret­nih) zvučnih mikro­ele­me­na­ta, kom­po­zi­cij­skih micros­truk­tu­ra, moti­va i isječaka, pretvarajući ih u autor­ske i samo­svoj­ne, mani­pu­la­tiv­nim i inter­ven­cij­skim kom­po­zi­cij­skim teh­ni­ka­ma. Rezultat tak­vog pro­ce­sa dono­si posve novu pale­tu kon­kret­nih zvu­ko­va („musique con­cre­te“), koji u svo­joj ukup­nos­ti čine ins­tru­ment koji na neki “uvr­nu­ti” način funk­ci­oni­ra kao veli­ki suvre­me­ni mješoviti (meta)orkestar.

ISpainting zna­kov­ni jezik za skla­da­nje omogućava pri­la­god­bu sva­ko­ja­kim ins­tru­men­ti­ma (pa tako i ovom opi­sa­nom midi ins­tru­men­tu), sve­ko­li­kim različitim autorsko-umjetničkim este­ti­ka­ma i sen­zi­bi­li­te­ti­ma, personalizirajući postojeće kon­cep­te i sam zna­kov­ni jezik, obzi­rom na vrstu i flek­si­bil­nost ins­tru­me­na­ta, ali i sam pris­tup autora-umjetnika-izvođača zvu­ku, odnos­no, svom ins­tru­men­tu.. Na taj način omogućava aleatorične i para­lel­ne per­for­ma­tiv­ne zvučne rad­nje, u jed­na­ko mje­ri kao i one sin­hro­ni­zi­ra­ne – rezultirajući uvi­jek novim event kom­po­zi­ci­ja­ma koji se, daka­ko, obli­ku­ju isključivo u tre­nut­ku izved­be. Za raz­li­ku od Soundpaintinga i dru­gih sličnih zna­kov­nih jezi­ka za skla­da­nje („Conduction“ auto­ra Lawrence D. „Butch“ Morrisa, „Ritmo y per­cu­ssi­on con senas“ auto­ra Santiaga Vazqueza itd.) ISpainitng omogućava skla­da­te­lju-diri­gen­tu isto­vre­me­no obli­ko­va­nje, vođe­nje i sudje­lo­va­nje u izved­bi. ISpainting zna­kov­ni jezik koris­ti samo jed­nu ruku u zna­kov­noj komu­ni­ka­ci­ji, te ostav­lja pros­to­ra da oso­ba, ili, u onom nekom zamišljenom ide­alu pre­ma kojem stre­mi, oso­be koje obli­ku­ju izved­bu, ujed­no u njoj sudje­lu­ju svirački kao dio ansambla.

Organizatori su udru­ga Rondo Histriae i Savez udru­ga Rojca. Glavni pro­du­cent je Neven Radaković, a izvršni pro­du­cen­ti su Mia Đurčević i Jan Franjul. Produkciju pot­pi­su­ju Udruga Rondo Histriae, Soundpainting plat­for­ma Pula 2021. i Savez udru­ga Rojca. Program je reali­zi­ran u sklo­pu „Ciklusa kon­ce­ra­ta Nove, eks­pe­ri­men­tal­ne i impro­vi­zi­ra­ne glaz­be“ i „Ciklusa umjetničkih istraživanja“ Soundpainting plat­for­me Pula kojeg orga­ni­zi­ra udru­ga Rondo Histriae. Autor i vodi­telj pro­jek­ta je Neven Radaković. Ulaz je ograničen na 15 oso­ba te je potreb­na pri­ja­va putem maila: info.surojc@gmail.com. Ulaz samo uz predočenje EU COVID potvrde.

Program je reali­zi­ran uz finan­cij­sku pot­po­ru Upravnog odje­la za kul­tu­ru i razvoj civil­nog društva gra­da Pula-Pola, Upravnog odje­la za kul­tu­ru i zavičajnost Istarske županije, Ministarstva kul­tu­re i medi­ja RH‑a te zak­la­de Kultura nova.

Priredio B. V.