Izložba Branka Gulina „Fenomenologija prolaznosti“ u Muzeju suvremene umjetnosti Istre

B. V.

17.12.2024.

Otvorenje izlož­be istar­skog vizu­al­nog umjet­ni­ka i per­for­me­ra Branka Gulina pod nazi­vom „Fenomenologija pro­laz­nos­ti“ bit će odr­ža­no u čet­vr­tak. 19. pro­sin­ca u 19 sati, u pros­to­ri­ma Muzeja suvre­me­ne umjet­nos­ti Istre. Riječ je o prvom auto­ro­vom samos­tal­nom pred­stav­lja­nju u pros­to­ri­ma Muzeja u kon­tek­s­tu kojeg je oda­bra­na iznim­no refe­rent­na umjet­nič­ka cje­li­na nas­ta­la 2000. godi­ne, a koja pro­go­va­ra o kon­cep­tu doživ­lja­ja i opred­me­ći­va­nja pro­laz­nos­ti te sadr­ži snaž­nu dnev­nič­ku i doku­men­tar­nu kom­po­nen­tu koju je umjet­nik utje­lo­vio koris­te­ći isto­vre­me­no raz­ne medi­je i for­ma­te, mul­ti­me­dij­ske i mul­ti­dis­ci­pli­nar­ne metode.

„Duboko vje­ro­va­nje u iscje­li­telj­sku i osvje­šta­va­ju­ću moć umjet­nos­ti, pro­pi­ti­va­nje zna­ča­ja, sta­tu­sa i ulo­ge umjet­ni­ka te same umjet­nos­ti u kon­tek­s­tu povi­jes­ti i suvre­me­nog druš­tva obi­lje­žit će nje­go­vo stva­ra­laš­tvo koje u jav­nom pros­to­ru može­mo pra­ti­ti od 80 – ih godi­na nada­lje. Istaknimo da je Branko Gulin autor iznim­no boga­te i raz­no­vr­s­ne biogra­fi­je, život­nog i umjet­nič­kog iskus­tva koji je 80-ih i 90-ih godi­na bio pri­su­tan na likov­noj sce­ni Istre i Hrvatske. Od 2002. do 2019. živio je i radio u SAD‑u, gdje je ste­kao nova saz­na­nja i iskus­tva o umjet­nos­ti i umjet­nič­koj prak­si izvan europ­skih okvi­ra, a „Fenomenologija pro­laz­nos­ti“ nas­ta­je nepo­sred­no nakon nje­go­va povrat­ka u Istru te saži­ma rani­ja i novos­te­če­na iskus­tva. Upravo je pre­la­zak u novo tisuć­lje­će pos­ta­lo pola­zi­šte za kon­ci­pi­ra­nje temat­skih poglav­lja i cje­li­na za koje su rado­vi nas­ta­ja­li na dnev­noj bazi, a iz kojih se daju išči­ta­ti auto­ro­vi inte­re­si koje pro­na­la­zi u filo­zo­fi­ji, povi­jes­ti, psi­ho­lo­gi­ji, soci­olo­gi­ji, povi­jes­ti civi­li­za­ci­je, antro­po­lo­gi­ji, arhe­olo­gi­ji i religiji.

Sam autor isti­če kako ljud­ska egzis­ten­ci­ja pred­stav­lja ključ­no i aktu­al­no pita­nje koje zah­tje­va druš­tve­no osvje­šta­va­nje, što je po nje­mu osnov­na funk­ci­ja umjet­nos­ti; rad mora biti višez­na­čan i anga­ži­ran te smje­šten u odre­đe­ni kon­tekst. Polazišta su to koja su struk­tu­ri­ra­la i ovaj, iz više aspe­ka­ta, naj­važ­ni­ji auto­rov umjet­nič­ki pro­jekt koji isto­dob­no otkri­va uzo­re koje je pro­na­la­zio u pokre­tu Fluksus, kon­cep­tu­al­noj umjet­nos­ti, ready made‑u, hap­pe­nin­gu, bodyar­tu, ulič­noj umjet­nos­ti i per­for­man­su, ali i plemenskoj/domorodačkoj umjet­nos­ti i ritu­al­nim praksama.

Autorovi ruč­no rađe­ni pla­ka­ti koji u sklo­pu izlož­be­nog pos­ta­va pred­stav­lja­ju manju cje­li­nu, pod­sje­tit će da je sva­ko poje­di­no poglav­lje zaseb­no izla­ga­no u jav­nim pros­to­ri­ma gra­da Pule (Bistro Cardus, Klub Radio Maestrala Uljanik, Water Gallery) počev­ši od 15. velja­če 2000. sve do 1. velja­če 2001. kada je pred­stav­lje­no pos­ljed­nje poglav­lje pod nazi­vom „Ponovno stva­ra­nje svijeta“.

U zas­tup­lje­nim rado­vi­ma sta­pa­ju se slo­je­vi indi­vi­du­al­ne i kolek­tiv­ne svi­jes­ti i stvar­nos­ti, poje­di­nač­na i glo­bal­na iskus­tva, mikro i makro doga­đa­ji i poja­ve koji su obi­lje­ži­li i zaoku­pi­li auto­ro­vu paž­nju. Ritual dnevnog/mjesečnog bilje­že­nja i opred­me­ći­va­nja raz­li­či­tih razi­na stvar­nos­ti i nji­ho­va vizu­al­na pre­obraz­ba kroz kola­že, foto­gra­fi­je, skul­p­tu­re, objek­te i video rado­ve doži­vjet će s vre­men­skim odma­kom novo čita­nje uz svje­že inter­ven­ci­je i per­for­ma­tiv­ne izved­be“, piše Ketrin Milićević Mijošek u kata­lo­gu izložbe.

Branko Gulin je rođen 1953. godi­ne, a držav­lja­nin je Hrvatske i SAD‑a. Studirao filo­zo­fi­ju i indo­lo­gi­ju na Filozofskom fakul­te­tu u Zagrebu. Diplomirao poli­tič­ke zna­nos­ti na Sveučilištu u Zagrebu. Položio držav­ni struč­ni ispit za kus­to­sa u muzej­skoj dje­lat­nos­ti u Muzejskom doku­men­ta­cij­skom cen­tru u Zagrebu. Bio kus­tos Muzeja narod­ne revo­lu­ci­je Istre u Puli (sadaš­njeg Povijesnog i pomor­skog muze­ja Istre), rav­na­telj Muzeja Grada Rovinja i kus­tos Grafičke zbir­ke u Sveučilišnoj knjiž­ni­ci u Puli. Radio je 12 godi­na kao asis­tent u lje­va­oni­ci umjet­ni­na u bron­ci u kla­si aka­dem­sko­ga kipa­ra Nikolasa Legerosa (Minneapolis, SAD) te ste­kao širu kla­sič­nu likov­nu naobraz­bu i pot­pu­no sav­la­dao lje­vač­ki zanat. Sudjelovao na više od 150 samos­tal­nih i skup­nih izlož­bi u biv­šoj Jugoslaviji, Italiji, Švicarskoj, Francuskoj, Hrvatskoj i SAD‑u. Živi i radi u Puli, Hrvatska.

Izložba je reali­zi­ra­na u kon­tek­s­tu Godišnjeg izlož­be­nog pro­gra­ma uz finan­cij­sku podr­šku Upravnog odje­la za kul­tu­ru i zavi­čaj­nost Istarske župa­ni­je, Ministarstva kul­tu­re i medi­ja Republike Hrvatske, Grada Pule – Pole i Turističke zajed­ni­ce Grada Pule, a biti će popra­će­na para­lel­nim pro­gra­mi­ma; seri­jom temat­ski pove­za­nih ina­ugu­ra­cij­skih per­for­man­sa i upri­zo­re­nja od kojih isti­če­mo RUBYCON u izved­bi dram­skih peda­go­ga Sanje Lađarević i Milana Medaka, te struč­nim vod­stvi­ma i edu­ka­tiv­nim radionicama.

Izložba tra­je do 28. velja­če 2025. i može se pogle­da­ti sva­kim danom osim pone­djelj­ka i blag­da­na, od 10 do 19 sati, a iznim­no 24. i 31. pro­sin­ca od 10 do 14 sati.