Hassan Abdelghani: “1914. S distance” u Svetim srcima
[lang_hr]Izložba fotografa Hassana Abdelghanija “1914. S distance / From a Distance” u Svetim srcima otvorena je u sklopu ovogodišnje Noći muzeja, a radi se o još jednoj inkarnaciji ciklusa “From a Distance” koji je 2012. godine objavljen i u istoimenoj monografiji u izdanju Eikon studija. Zasad najkompleksniji postav ove izložbe uključuje i audio-video materijale koji projiciranim pokretnim slikama i suptilnom uporabom zvučne kulise u potpunosti ispunjavaju ovaj veliki muzejsko galerijski prostor i daju novi i potpuniji uvid u Abdelghanijevo istraživanje nadgrobnih slika – od pulskog Mornaričkog groblja sve do dalekog Tajlanda. Kako je sam ciklus nastao autor je objasnio u nedavnom intervjuu za Kultruristru:[/lang_hr]
![hass4](http://kulturistra.hr/wp-content/uploads/2015/02/hass4-450x252.jpg)
[lang_hr]“Ideja za izložbu “From a distance” i poziv na tu izložbu dogodili su se jako spontano. Ranih osamdesetih, u mojim putovanjima kroz Afriku upoznao sam milijun ljudi, da bi među njima bio i jedan poznati austrijski kustos. Ponovno sam ga sreo nakon 30 godina i tom me prilikom pozvao da napravim tu izložbu. Tema je već bila dogovorena – “From a distance”. Da mi olakša posao ili da mi da ideju za izložbu, kustos mi je predložio da nekako spojim Pulu i Austriju. Svi znamo što Pula Austrijancima znači. Da ne bih fotografirao zgrade i slično, ja sam se sasvim slučajno zaputio na naše Mornaričko groblje i tu se, gledajući portrete pokojnika, rodila ideja da fotografiram portrete sa nadgrobnih spomenika”, kazao je Abdelghani i dodao da je izložba osvojila nagradu za najbolji umjetnički koncept na Rovinj Foto Daysima 2012. godine.[/lang_hr]
[lang_hr]Naslovna distanca s koje autor promatra fenomen slika nadgrobnih spomenika je dvojaka – vremenska i emotivna. Fotografije fotografija ljudi koji su umrli prije no što se većina nas rodila upozoravaju nas na prolaznost života, a unatoč činjenici da nas najvjerojatnije ništa ne veže za te davne pokojnike njihova lica ipak izazivaju stanovitu emotivnu reakciju. Kolika je distanca s koje ćemo promatrati njihovu konačnost ovisi o tome koliko smo voljni preispitati vlastitu te je u tome najveća snaga Abdelghanijevog uspješnog ciklusa – autor nas na suptilan način podsjeća na našu smrtnost, a na nama je odrediti koliko se od te teme želimo svjesno udaljiti.[/lang_hr]
![hass2](http://kulturistra.hr/wp-content/uploads/2015/02/hass2-450x252.jpg)
[lang_hr]Kustosica izložbe je Paola Orlić, dok umjetničku direkciju potpisuje Saša Podgoršek. Za video su se pobrinuli Akaša Bojić i Luka Umek, glazbu i oblikovanje zvuka radio je Marko Grbac Knapić, a svjetlo je dizajnirao Dean Skira. Na otvaranju povodom Noći muzeja publika je mogla pogledati i trominutni eksperimentalni film Davida Nikolića koji je sniman na pulskom Mornaričkom groblju uoči same izložbe. “1914. S distance / From a Distance” moguće je razgledati do 26. veljače, a kakva je bila atmosfera na otvaranju možete pogledati u ovom kratkom videu:[/lang_hr]
[lang_hr]Tekst, fotografije i video Boris VINCEK[/lang_hr]