U HUIU galeriji izloženi neki od najvažnijih radova Mirka Ilića
Iz povijesti ljudske gluposti – dizajnerska povijest svijeta
• Ilić je radio kao dizajner, art direktor i ilustrator za brojne novine i magazine – Polet, Start, Danas, Panorama, Time, New York Times, Wall Street Journal i druge, na izložbi pregršt velikih novinskih naslovnica, kazališnih plakata i stripova • Ilićevi radovi evociraju neke od najvažnijih događaja koji su se odvili za vrijeme naših života •
• Izložba Mirko Ilić: Iz povijesti ljudske gluposti – dizajnerska povijest svijeta otvorena je 14. listopada u Galeriji Hrvatskog udruženja interdisciplinarnih umjetnika u Puli, a izazvala je vrlo veliku pozornost publike.
Riječ je o putujućoj izložbi koja je prvi put predstavljena u HDD galeriji u rujnu, a daje panoramski prikaz rada istaknutog grafičkog dizajnera Mirka Ilića – od plakata, preko novinskih naslovnica i ilustracija do stripova, remiksiranih kao priča o posljednjih 120 godina ljudske povijesti, od početka 20. stoljeća do danas.

Kustos izložbe je Marko Golub koji je, uz Kristinu Nefat, otvorio izložbu. Nefat je istaknula da je ovo prvi put od Sajma knjiga da Ilić izlaže u Puli te da je ovo daleko bogatija izložba. „Čast nam je što smo je donijeli u Pulu“, naglasila je.
Golub je uoči otvorenja istaknuo kako je ova izložba i za HDD bila velik zalogaj te da nedostaje velikih prostora za ovakve izložbe. „Bilo je stoga teško izdvojiti radove jer je mala izložba a velika količina važnih Ilićevih radova“, napomenuo je Golub istaknuvši kako je, s obzirom na to da je Ilić radio kao dizajner, art direktor i ilustrator za brojne novine i magazine – Polet, Start, Danas, Panorama, Time, New York Times, Wall Street Journal i druge, na izložbi pregršt velikih novinskih naslovnica, kazališnih plakata i stripova.

„Ilić je njima dao snažne komentare na aktualna društvena i politička zbivanja u vremenskom rasponu od početka svoje karijere u drugoj polovici 1970-ih godina pa sve do danas. Ti radovi, objavljivani u novinama i časopisima, koji evociraju neke od najvažnijih događaja koji su se odvili za vrijeme naših života, čine osnovu ove izložbe, iako tu ima osvrta i na druga zbivanja“, rekao je Golub naglasivši kako je Ilić je apsolutno najpoznatija osoba iz grafičkog dizajna s ovih prostora u svijetu.
„Bilo je teško odlučiti kako odabrati i kako posložiti radove za ovu izložbu. Odlučili smo se u konačnici na manju selekciju i gusto postavljene radove kako bi nam oni pričali nešto novo a izložba je osnovni kostur njegovih radova, uključujući i one rijetko izlagane“, dodao je istaknuvši kako ova izložba adresira i neke od glavnih problema izlaganja grafičkog dizajna i ilustracije u galerijskom okruženju.

U pravilu ih se izlaže kao predmete koji su na neki način izvršili svoju funkciju i postali muzejskim artefaktima – novinske ilustracije su ispričale priču nekog političkog članka i prikazuju se izolirane, izvan konteksta u kojem su bile objavljene, plakati su također obavili svoju propagandnu ulogu, skinuti s ulice, stavljeni pod stakla, umirovljeni od svoje funkcije. „Upravo zato nam se sviđala ideja da ih makar na ovaj način re-funkcionaliziramo, ponovno upotrijebimo ne kao samodostatne umjetničke artefakte nego predmete koji odjednom imaju ulogu ispričati neku novu priču.
„Postav izložbe tako konfrontira radove koji su eksplicitno politički i one koji na prvi pogled to nisu, britka čitanja društvene stvarnosti i tumačenja kompleksnih znanstvenih i filozofskih spoznaja, dramu globalnih konflikata i intimne drame, slike mržnje i zla i slike empatije i ljubavi“, zaključio je Golub.
Na izložbi se mogla kupiti i upravo objavljena knjiga „Mirko Ilić: Dizajnerska povijest svijeta“ koja prati samu izložbu.
Tekst i fotografije Paola ALBERTINI