Bez margina: Otvorena završna izložba projekta „Zajedno 2024.“
Tekst i fotografije Boris VINCEK
Otvorenje završne izložbe projekta „Zajedno 2024.“ koji su zajednički realizirali Škola za odgoj i obrazovanje Pula, Osnovna škola Stoja i udruga Art studio, održana je u četvrtak, 19. prosinca u Dječjoj knjižnici Gradske knjižnice i čitaonice Pula. Prisutne je u ime domaćina pozdravila knjižničarka Andrea Pavlović koja je istaknula da joj je drago da još jednom imaju priliku izložiti radove projekta Zajedno. Igor Fabris iz udruge Art studio se zahvalio domaćinima na višegodišnjem ugošćivanju i suradnji.

- Treća je godina da smo u Dječjoj knjižnici, a sama Gradska knjižnica već 15 godina podržava ovaj projekt – dakle od njegovih početaka. Svih 15 godina je s nama Sanda Golja iz Škole za odgoj i obrazovanje Pula tako da zahvaljujem i njoj na strpljenju. Nada Žunec iz Osnovne škole Stoja je s nama bila više puta jer smo sve ove godine prošli kroz sve škole u Puli, a sada smo načeli drugi krug po školama. Svake se godine veselimo zajedničkom druženju, a 2024. smo radili grafiku, kolaž na temu Rabuzina, te zajednički rad na platnu na temu Keitha Haringa i mislim da je konačni efekt veseo i vedar te da su se djeca zabavila. Pričali smo malo i o materijalnoj i nematerijalnoj kulturnoj baštini Istre kako bi neke stvari i naučili. Sveukupno smo se družili mjesec dana i vjerujem da nam je bilo lijepo, kazao je Fabris i dodao da se radi o projektu koji može egzistirati iz godine u godinu jer dobro funkcionira.

Sanda Golja iz Škole za odgoj i obrazovanje Pula je također izrazila zadovoljstvo sa suradnjom na ovom projektu sve ove godine.
- Naučili smo puno toga, a osim likovnih radova i raznih tehnika, naučili smo da smo svi različiti, ali jednako možemo surađivati u likovnom izražavanja i tu se naše razlike gube. Naročito mi je važan taj odgojni moment u kojem učenici redovnog razvoja imaju radionice u koje su uključeni učenici naše škole. To je jedan od glavnih ciljeva ovog projekta – da se socijaliziraju, jedni druge upoznaju i da se znaju odnositi jedni prema drugima. To je meni najvažnije i na tome ću raditi i dalje, kazala je Golja.

Nada Žunec iz Osnovne škole Stoja je također istaknula da se radi o hvalevrijednom projektu.
- Sretna sam što sam po treći put mogla učestvovati u projektu i mogu ponoviti sve što je rekla Sanda. Ovaj projekt omogućava razvoj i pozitivne pomake za jednu i drugu grupu djece. Svatko od nas je dobio nešto – što u odgojnom, što u likovnom smislu. Sretna sam što su djeca iz OŠ Stoja mogla pomoći i surađivati s djecom iz Škole za odgoj i obrazovanje, kazala je Golja.
Ona je dodala kako je važno da djeca redovnog razvoja mogu razviti empatiju prema djeci s teškoćama u razvoju. Što se značaja likovne kulture i izražavanja tiče Golja ističe da je vrlo važno za razvoj kreativnosti, ali još više i za motoričku spretnost.

- Svi znamo da danas djeca sve više koriste mobitele i igraju različite igrice tako da kroz svoje višegodišnje iskustvo uočavam sve manji interes, ali i manju spretnost u rukovanju različitim materijalima. Stoga mislim da je nužan taj rad rukama i razvijanje fine motorike, pojasnila je Žunec.

Nakon govora podijeljene su i zahvalnice svima koji su sudjelovali u projektu, a to su: Mia Mumlek Bolković, Ariana Dovečer, Tomislav Pejić, Tina Jakopić, Edin Jakupović, Sara Radolović, Fran Bošnjaković, Melisa Špadina, Raul Peruško, Leona Šumanovac i Patrik Šajfar.
U fokusu projekta “Zajedno” je održavanje zajedničkih izvannastavnih i besplatnih aktivnosti kroz koje su se povezala djeca iz redovne škole i njihovi vršnjaci s poteškoćama u razvoju. Njegova je namjera da kroz keramičke, kreativne i likovne radionice djeca iz drugih osnovnih škola razviju senzibilitet prema vršnjacima i svojim sugrađanima s poteškoćama u razvoju, dok se djeca iz Škole za odgoj i obrazovanje, sudjelujući u radu redovne grupe, osjećaju sposobnima i prihvaćenima.

Projekt je realiziran uz potporu Grada Pule – Upravnog odjela za društvene djelatnosti i mlade.
Ovaj tekst sufinanciran je sredstvima Fonda za poticanje raznovrsnosti i pluralizma elektroničkih medija.