Iznenađenje u obliku ”Pelikana”
70. PULA – ZAVRŠNICA

Završnica natjecateljskog programa donijela je dva filma koji su već prikazivani na festivalima i pred kino publikom, a bave se vrlo turobnim temama.
U dokumentarcu ”Veće od traume” redateljica Vedrana Pribačić bavi se žrtvama silovanja, dok se redatelj Juraj Lerotić u drami ”Sigurno mjesto” bavi traumatičnim iskustvom suicida bliskog srodnika. O njima je već dosta toga napisano u domaćem tisku, ali zato o ”Pelikanu”, filmu mladog pulskog redatelja Filipa Herakovića, nismo znali puno, a vrlo nas je ugodno iznenadio.
Radnja filma odvija se u Istarskim toplicama, gdje se poznati nogometaš (Edi Ćelić) oporavlja od ozljede zadobivene na skijanju i pritom nastoji otkriti novu perspektivu u vlastitom životu. ”Pelikan” prilično podsjeća na nezavisne grčke filmove (tzv. grčki čudni val), naročito neobičnim filmskim ugođajem i karakterizacijom likova, iako Herakoviću to vjerojatno nije bila namjera.
Zanimljivo je da, iako znamo da se radnja odvija u Istarskim toplicama, imamo dojam kao da je film smješten u neki potpuno drugačiji dio svijeta. Heraković ima i razvijen smisao za vizualno komponiranje humorističkih prizora, kadrovi su mu uglavnom statični i pažljivo komponirani a onda se pojavljuju detalji koji unose promjenu i humoristični potencijal.
Film je i satira na pomodnosti suvremenog društva, poput popularne psihologije, marketinga i sličnih stvari, ali to je dosta fino uklopljeno u njegovu sporiju vizualnu naraciju. Iako ima i nekih narativnih mana, ”Pelikan” je, prema mišljenju potpisnika ovih redaka, jedno od najugodnijih festivalskih iznenađenja.
Elvis Lenić